Gjest MMJ Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Ja, mi lille tulle på 4,5 mnd vil ikke legge seg UTEN at jeg legger meg. Det betyr jeg må legge meg 21.30... Det nytter IKKE at jeg får henne til å sovne og så står jeg opp da, for hun våkner med en gang. Nå har jeg stått over henne og synget, strøket og koset... hun har tørr bleie og er god og mett (regner jeg med... ammer bare enda)... -likevel tok det meg 40 minutter å få henne til å sove. Litt grining og litt ikke grining... -så sovnet hun da... så lenge det varer. Om 2 timer til er hun våken igjen, og sånn går det hele natta. Jeg er så trøtt jeg klarer ikke hente meg inn, så på natta blir det samsoving... om jeg vil eller ikke. Planlegger HVER dag at kommende natt SKAL hun i senga si siden jeg sover så forferdelig dårlikg... men jeg har ikke sjans, jeg sovner med en gang hun er på puppen. Skal ikke klage... selv om jeg gjør det likevel, hun er jo fantastisk snill stort sett... men det å sove er hun ikke videre flink til...
sveis Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hva med å prøve litt grøt til kvelds? Mange barn blir mettere og trøttere da. Virket hvertfall på begge mine.
EnUndreneMor Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 hva med å være mer bestemt å la far ta natt stellet?? dere gir mat og steller og ordner og gir mat en gang til, så legger far barnet og sier natta og evt synger en natta sang.. så vil hun sikkert begynne å gråte, å da går far inn å sier natta og er mer bestemt.. gjør dette. så skjønner hun tegninga til slutt:) så kan du gå å dusje eller gå en tur elle rno:) slik gjorde vi det i starten, var bestemt på legging og fleksibel på natt.. ikke kutta ut no natte måltider. om du skjønner?? så nå blir hun trøtt av seg selv når kl nørmer seg 19, da vet hun at hun blir lagt likvell:D
NoDoubt Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Får å få orden på det så må du gjøre noe med det! Du må rett og slett venne henne av med det. Ikke legge deg med henne, ikke la henne sove i senga di. Det er det eneste som nytter og du må vise at det er du som er sjefen! Hun blir sannsynligvis avvent iløpet av 1-3 netter. Da kan du få søvnen din tilbake:-) Viss du sovner når du ammer så syns jeg du skal sitte å amme. Det gjorde alltid jeg. Barnet lå på ammepute. Viss jeg sovnet da så sov jeg ikke lenge. Ubehagelig å sove når hodet henger! Så da våkner du etter en stund og kan legge henne over i hennes seng. Er nok kanskje p.g.a det at hun våkner så mye på natta og. Hun bare kose drikker istedet for å drikke seg ferdig og mett. Lykke til uansett:-)
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Signerer på NoDoubt. Det er det eneste som hjelper tror jeg. Hvis du føler deg fæl, prøv å innbille deg at du har tre unger og ikke KAN yte all den servicen.
Gjest MMJ Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 sjef... er det ikke litt tidlig å vise hvem som er sjefen...?
NoDoubt Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Er mange måter å vise hvem som er sjefen. Men med det mener jeg at du skal være bestemt. Bestemt betyr ikke at hun skal ligge å skrike i timevis fordet. Men ikke ta henne opp. Og ihvertfall ikke gi seg etter 1 time for så å begynne på igjen neste natt. Det blir bare forferdelig. Da vet hun at du gir deg tilslutt og da kan legginga vare veldig lenge! Ikke gi seg det er å være sjef!
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Jeg tror jeg ville prøvd å gi henne en flaske mme før leggetid. Det holder henne mett lenger!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå