Twintipp og himmelblå Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har gått helt tom for ideer. Vi bruker en del eggerøre og kokt egg. Stekt karbonade eller kjøttkake også.. Druer, rosiner, eplebiter og salat ved siden er også en gjengganger. Noen med noen mer kreative tips til god bhg frokost-mat??? De liker det i bhg til mini at det er litt spenstige frokoster. Følte meg ørlite grann truffet på foreldremøte der, da jeg er type "klæsh to brødskiver sammen menneske".... Blir glad for flere ideer....
Smellt P. Tjukka Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 For et press på foreldrene ! *sjokkert* Vi sender med to brødskiver m "kjedelig" pålegg ! Legger litt druer , gulrot eller en clementin ved siden av ! Hvis hun har dårlig matlyst sender jeg med minipølser , pasta ( tortelini med skinkefyll er en favoritt ) , omelett med ost og skinke .
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 her er det *klæsj* en skive sammen med pålegg valgt av troll, frukt valgt av henne og en yoghurt. en gang i blandt er det med en pannekake eller andre rester som lar seg medbringe. men lite kreativit. har heller gode middager og deilige frokoster i helgene ) glad barnehagen ikke legger press på meg til spenstige frokoster, da tror jeg jeg hadde bytte bhg faktisk, eller snakket rett fra hjertet og sagt at det ikke funker i casa del whitelily
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 også er det jo casa el withlily hehe .. mye flisespikkeri på meg i dag
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 haha.. nå ødelegger jeg hele tråden med mine skriveleifer som jeg ikke kan leve med.. sorry! skal finne senga nå
WP-TLogPeanut Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Klæsjer to brødskiver sammen,med egnet pålegg , og hiver nedi en boks fruktmos ved siden av i matboksen. Hehe
Fire småtroll Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Hmmm. her går det i tre skiver med vanlig pålegg + en yoghurt, frukt får de i barnehagen... En sjelden gang et par kalde fiskekaker (som han er kjempeglad i), eller lompe med pålegg (salami, brunost e.l)
It's all about me Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Oj, den barnehagen hadde ikke lillegutt kunnet gå i. Hans favoritt er brød med jordbærsyltetøy.....så det blir det hver dag. Noe annet spiser han ikke. Legger innimellom med en pannekake eller pølse hvis det er rest fra dagen før. Eller så får han med en kavring som han elsker å gnage på. Er altfor trøtt til å stå opp å lage eggerøre og karbonade, he he.
Carnivale Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Nå har ikke vi med matpakke i bhg da, de får all maten der, men her er tips; *matmuffins. Kan varieres i det uendelige, og lages i store kvanta, bare å fryse ned...tiner fort. *pastasalet, masse variasjoner her også, alt etter hva han liker. *musli og yoghurt?
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Om han spiser frokost i bhg får han 3 brødskiver oppdelt med forskjellig pålegg på alle 3 og det samme gjelder etterm maten, der er det to brødskiver med ulikt pålegg. Han har ofte med seg en klementin eller banan i tilegg til frokosten og i etterm matboksen er det ofte litt druer eller eplebiter.
OsloMor Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Spennende brødskiver med skinke, leverpostei, salami e.l. og frukt + en sånn Frutti (istedenfor yogurt, er melkeallergikere). Er ikke veldig spennende der jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå