Gå til innhold

Ja, tiden går..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble 20 år i april i år, har vært sammen med min nydelige kjæreste i 3 år nå, nettopp kjøpt leilighet og alt. ;) Vi har jo begge lyst på barn, men det er vel jeg som ikke føler meg heelt 100% klar enda.. vil få fast jobb først.. Som jeg ligger veldig nært i å få, hvis alt klaffer. :D Føler meg nesten gammel og at jeg ligger etter med det å få barn! Føles som alle skal ha! :P Skal bli filletante neste sommer.. og har flere venniner som skal ha! Og alle er i forhold som har vart mye kortere enn vårt.. Men føler det er smart av meg å bli utdannet først (som jeg er) og få fast jobb.. Sambo er jo mer gira enn meg med å få barn, litt søtt syns jeg. :D

Hadde dere syns at det hadde vært dårlig gjort å bli gravid nesten med en gang en hadde fått fast jobb? hehe.. har planer om å kanskje begynne å prøve om ikke så alt for lenge.. men føler at jeg må "jobbe opp" litt før jeg får "lov" til å bli gravid liksom.. hmm.. :P Tenker for mye på alt. :P

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg fikk fast jobb i september... Og jeg satser på å prøve så fort som overhode mulig. ;) Og jeg er 27. Begynner å se the big 3-0 lyse i det fjerne. Du er bare 20 år enda, ta det med ro! Du er ikke gammel i det hele tatt. :)

Skrevet

For gammel, hihi?! I vår vennekrets er alle minst 10 år eldre enn deg, og det er først nå folk har begynt å bli gravide eller få barn. Hva slags miljø man er i har nok mye å si, men synes ikke du trenger å føle noe stress enda... om du ønsker fast jobb først, så har du tid til å prioritere det.

Jeg skjønner godt følelsen av å få dårlig samvittighet ved å planlegge graviditet rett etter at du har fått fast jobb, men det bør du kanskje bare ta som det kommer. Jeg er i samme situasjon selv, men må nok innse at jeg ikke kommer til å få fast jobb innen jeg er klar for å begynne og prøve... det er veldig trist, men sånn er det bare. Gå for den faste jobben om du kan... det er kjempegreit å ha ting i orden, og hvis du er veldig nær til å få det uansett, så blir det sikkert ikke lenge å vente likevel! :)

Skrevet

Hohoi, du er ung! Ikke bekymre deg. Jeg har vært sammen med typen i snart 8 år, først nå har vi begynt å prøve. Ting tar tid når en skal studere, jobbe et par år, pusse opp, osv osv. Men nå føler jeg det haster litt og da, ikke vits å utsette i det uendelige. Tenkte som deg at det kanskje var "dårlig gjort" å bli gravid med en gang en har fått jobb, men sånn er det jo blitt for oss jenter i dag - vi skal liksom utdanne oss OG gjøre karriere før vi blir gravide, det kan ta tid det. Jeg studerte i 6 år, ser nå at det hadde gått fint å få barn under utdannelsen, det er greiere å ta pause da enn nå som jeg såvidt har begynt å jobbe... Men hadde jeg vært 20 nå som deg så hadde jeg tatt meg tid til litt jobb først.

Skrevet

Takk for svarene! Hehe! Ja, må le litt av meg selv her.. Klart, er jo bare 20 år! Har jo framtiden foran meg, har ikke planer om å begynne å prøve i morgen liksom.. Bare føles litt sånn, pga alle rundt meg. :P Skal nok vente til jeg får fast jobb ja! Og jobbe litt først. :P Er nok det lureste.. men vil ikke vente for lenge heller. ;) Litt utolvmodig ja. :D Og sambo har nesten begynt å mase litt.. hihi.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...