Gå til innhold

Trenger noen gode råd:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

For syv år siden fødte jen en sønn i uke 42, han var 4590g, 52cm og 40cm rundt hodet. Fødselen gikk etter forholdene bra, men ble liggende for lenge med pressrier og de måtte til slutt bruke sugekopp.

Magemålene mine er like store nå som da, og UL legen sa att jeg måtte reine med att førstemann hadde satt standaren:P Jeg har prøvd å forberede meg på det, men eg veldi engstelig for att noe skal skje under fødsel. Så til poenget:) Jeg ser det er mange som får ekstra UL om det er grunn til å tro att barnet er stort. Jg bare lurer på hva dere sier for å få det til?? Har tatt det opp med jordmor to ganger men får beskjed om att de kanskje kan ta meg inn til kontroll på termin å se da... Så noen som har noen gode råd på hvordan jeg skal legge dette frem? Eller er det bedre å ta neste kontroll hos lege??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må legge til att jeg er 160cm høy og synes allerede att det virker som om det er liten plass inni der. er 32 uker på vei.

Skrevet

Jeg tok opp dette med fastlegen min, jm sa det samme som din sa..

Men han sendte meg hvertfall på sykehuset på ul, var der i dag:)

Du kan vel og få sammtale på sykehuset pga lit tøff fødsel og stor bebi sist?

Lykke til hvertfall:)

Skrevet

takk:)

Tok det opp på sykehuset når jeg var inne på UL og da fikk jeg en laaaang tale om hvor farlig det var å sette igang en fødsel om man ikke var moden, så det var nok ikke annet å gjøre enn å vente å se:P Da følte jeg meg så dum att jeg orket ikke å diskutere mer på det... Kanskje jeg skal ta neste kontroll hos legen da:)

Skrevet

Så rart at det skal være så forskjellig fra sted til sted. Jeg endte opp med keisersnitt sist og en gutt på 4310, blodoverføring og lang restitusjonstid. Jeg ba derfor om ekstra oppfølging da jeg var inne til første UL. Ikke noe problem. Jeg har snakket med jordmor om det og ber om å bli satt i gang på termindagen. Det var hun helt inneforstått med. Til uken skal jeg inn til ny UL igjen og ber om det igjen når jeg snakker med fødselslegen der. Jeg skjønner godt at det er vanskelig å "stå på krava" og be om ting når du ikke blir møtt med forståelse. Jeg føler meg heldig som har blitt tatt godt vare på. Jeg ønsker deg lykke til :-)

Skrevet

jeg synes du bare skal kreve å få en ny UL. Det er du som går gravid og skal ha ut dette barnet, det er ikke dem!

Skrevet

Takk, skal på kontroll i morra og skal prøve igjen da. Så får vi se da om jeg klarer å være "streng" nok:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...