Nivea30 Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kjenner inimellom dunk som må være babyen. Skjønner ikke hva ellers det kan være. Et dunk oppe ved siden av navlen må vel være den, eller? Men hvordan er det med dere? Kjenner dere mye når babyen først setter igang? Her er det gjerne ett eller to dunk, og så er det over. Så kjenner jeg gjerne noe igjen en god stund etterpå, hvis jeg er heldig. Hadde liksom trodd jeg skulle kjenne mye mer når det først satte igang, eller kommer det gjerne senere? Er 19+0 idag. Sånn at jeg nesten begynner å lure på om jeg bare inbiller meg at det er babyen, at det bare er luftbobler eller no sånt! Hehe:)
BlåklokkaVest Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Var på samme måte med meg på det tidspunktet :-)
Nivea30 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Glemte en ting. Dunkene flytter seg litt rundt i magen. Er det virkelig så stor tumleplass der inne at jeg først kan kjenne et dunk ved navlen, og like etterpå nede ved buksekanten?
BlåklokkaVest Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Ja, de kan nærmest slå salto med kun få bevegelser. I de ukene som har vært fram til nå (er nå i uke 27) har jeg kunnet kjenne bevegelse på ett sted i magen, for så å kjenne bevegelse på helt motsatt side bare et minutt senere! Helt snodig å kjenne på! Fremdeles bruker den lille bare få minutter på å snu seg trill rundt! Artig! :-)
Nivea30 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 hehe! Så artig:) Kjekt å høre andres erfaringer også. Er nesten surrealistisk å tenke på at det er en baby der inne som lager dunkene, kanskje derfor jeg er så tvilende til alt:)
Babyluren Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hihi. Jeg har det helt på samme måte som deg. Er 19 + 1 i dag Men min bultrer mye rundt inni der...
Piamor Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kjente mitt første dunk i kveld. er i uke 16+3 med andremann. har kjent noe tidligere å, men har ikke vært sikker. Det var jeg i kveld! Herlig!
-lucy- Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 der var du! har sett etter deg! åh heldiggrisen som er i uke 19!!!! det virker som en evighet til!! og har du kjenner disse dultene! men - det har jeg oppdaget nå - da kommer vel en ny ting å bekymre seg for: sparkes det nok??? hehe, stadig noe nytt! jeg svever fortsatt litt etter at jeg hørte hjertet for 2 uker siden, men synes ærlig talt det er vel lenge å gå i minst 4 mnd uten å merke noe særlig til at det er en baby inni der!!! kunne godt kortet ned en del, eller i hvertfall vært slik at man merket det tydeligere tidligere!!!! jeg ble litt bekymret igjen i et par dager nå, vært plaget med et utslett jeg tror er på vei bort, men det skal lite til... jeg lengter etter å være der du er - som vanlig hvordan ser magen ut nå da? min er fin på kvelden, helt proppfull av luft, men på dagen ser den ganske så normal ut. Snart jul!!
Nivea30 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2007 Heeei! Der var du og ja:) Jeg har ikke vært her så mye, prøvd å konse på andre ting for tiden gikk jo bare så uendelig sakte når jeg stadig var innom her og leste. Vært mye å gjøre på jobb og, så da går nå tiden. Er akkurat begynt på min 20.uke. Magen er rund og fin, tydelig babymage, ja. Og glad for det, var ikke like artig når det bare så ut som jeg hadde forspist meg. Hehe! Ja, det var det jeg skrev om sist, alltid nye bekymringer. Er det ikke det ene så er det det andre! Jeg gikk her og gnog fordi jeg ikke hadde kjent disse dyttene på flere uker, men da jeg var hos legen hørte vi hjerteslagene og alt var greit. Så det er nok bare vi som lager bekymringer for oss selv:) Det er lenge å gå mellom hver kontroll, ja! De første to ukene etter kontroll er alt greit, kan leve lenge på lyden av hjerteslagene. Men så kommer behovet for ny bekreftelse. Hehe! Snart jul nå, ja! Gleder meg, Første julen med en liten bebis i magen, det blir spesielt. Får håpe tiden flyr for deg, så er du plutselig her du og;)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #10 Skrevet 11. desember 2007 Hei. Blir nesten litt bekymret når jeg leser alle innlegg om det med spark fra den lille jeg..jeg kan ikke si at jeg kjenner tydelige spark inne i magen så tidlig, kjenner jo litt bobling, men kjenner ikke noe når jeg legger hånden på magen. var på ultralyd forige mandag, å der inne var det en frisk liten gutt. Hva legger dere i dunk? kjenner dere det på utsiden av magen??? Er ikke barnet litt lite enda, til at man kjenner spark. jeg er nesten 20 uker på vei..
mamiladi Skrevet 11. desember 2007 #11 Skrevet 11. desember 2007 Jeg er i uke 23 og opplever mye sparking :-) denne uka syntes det faktisk godt på utsiden. Det har skjedd veldig mye den siste uken på sparkefronten hos meg. De har blitt mye hardere! Fikk faktisk vondt en gang.. Så jeg er redd det blir en øm mage de neste 4 mnd. Jeg får nyte sparkene mens de fremdeles ikke er så vonde. Jeg har kjent mye, lenge, og er kanskje litt utenfor normen. Det virker som om man er like normal om man kjenner noe fra uke 12, eller ikke begynner å kjenne noe før uke 20. Alle mager er forskjellige, vet ikke hvorfor det er slik?! Hørte et tips om at man kjenner dunkene bedre hvis man legger seg i et badekar med vann til over magen. Det er vel verdt å prøve mens man venter :-)
Nivea30 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. desember 2007 Hei. Slik jeg har forstått det så er det slett ikke uvanlig å ikke kjenne så mye i uke 20. Kan ennå gå et par uker før du kjenner virkelige spark, det sa hvertfall jordmoren til meg, og jeg er like langt som deg, anonym. Når jeg sier dunk så mener jeg sånne lette trykk fra innsiden. Akkurat som leamus. Vanskelig å forklare, men... Kjenner det av og til når jeg legger hånden over og. Men som sagt, det er ennå svakt. Tror nok alt er i skjønneste orden hos oss, og at det ikke er lenge til vi virkelig begynner å kjenne skikkelige spark.
Fruen i huset Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 "Glemte en ting. Dunkene flytter seg litt rundt i magen. Er det virkelig så stor tumleplass der inne at jeg først kan kjenne et dunk ved navlen, og like etterpå nede ved buksekanten? Fixen med bitteliten spire:)" *** Hei! Jeg er 20 uker, og da er faktisk den lille hele 25 cm!! Så da er det ikke så rart du kjenner liv både her og der! Jeg begynte med små bobler i uke 18, nå i uke 20/21 er det mange tydelige spark og dunk. Min mann kjenner det tydelig også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå