Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har noen spørsmål.. Har sluttet på p-piller for 3 uker siden nå etter at jeg hadde gått på dem i 6 år.. Kjøpte også billig tester for å se når tid jeg har eggløsning, men jeg har ikke fått noe utslag på dem ennå.. Har mye sex for vi vil jo helst klare å klaffe dette Selvom vi vet at det ikke er sikkert at det skjer den første mnd etter at jeg sluttet på p-pillene.. Har dere andre noen meninger om dette? kan jeg ha hatt eggløsning den første uken ETTER mensen? Da testet jeg jo ikke eggløsning.. Å jeg aner ikke hvor lang syklusen min er siden jeg har gått på piller så lenge.. Er det ikke sikkert at jeg får eggløsning denne mnd? Hva gjorde dere andre som sluttet på pillene? Nå har jeg litt eggløsnings slim, faktisk med noen blod striper i idag (19 dager inni syklusen). Dette er spennende, ønsker så veldig en liten spire i magen min Hadde vært den fineste julepresangen jeg noen gang hadde fått tester jeg positivt.. Kan ennå ikke teste meg (har jeg en syklus på 28 dager så venter jeg mensen 19.Desember..) for det er ennå for tidlig..
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Jeg har også IKM 19/20. des. Er i første pp etter p-piller. Jeg fant el 04 så da er det bare å vente spent til 19.des=) Men har enda ikke hatt tr ordentlig etter p-pillene så jeg er heller ikke sikker på syklusen min. Gikk til akupunktør for å få orden på syklusen så vi håper det har hjulpet.. LYKKE TIL!!!
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Så heldig du er som fant eggløsningen Jeg har jo ikke funnet noen jeg... Men det jeg lurer på er om jeg kanskje har hatt eggløsning de dagene før jeg begynte å teste... Man vet jo aldri Jeg hadde en mens etter at jeg sluttet på p-pillene, den kom ganske kjapt etter at jeg sluttet.. så jeg krysser fingrene.. Jeg burde da iallefall ha en eggløsning, burde jeg ikke?? Masse Lykke til!!!
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Jeg trodde også jeg fikk mens etter pille slutt men det var så lite så jeg fikk beskjed om at det ikke var mens men livmoren som gjorde seg klar etter prevensjon.. Gud veit=) El kan vell egentlig komme når som helst ettersom hvor lang syklus du har.. Men det er jo ikke greit å vite når man akkurat er ferdig med p-piller.. Jeg begymte vell å teste fra dag 10 og den kom ca 2 uker etter første dag av siste mens, og da regner jeg med at syklusen min ca er på 28 dager.. Hvilke el tester bruker du?
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 jeg har kjøpt inn endel av de fra billig-tester.no, de stavene. Veldig enkle og bruke, men føler ikke jeg kan stole på de... Iallefall når jeg ikke får noen EL. Frustrerende dette her. Hvilke tester har du brukt?
mamla Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Jeg sluttet på pillen for snart 4 uker siden, og hadde EL rett etter slutte-på-pillen-blødning. Er nok litt variabelt når EL er når man slutter på pillen. Dessuten er vel ikke første blødning etter man slutter på pillen en 'skikkelig' mens? (Er ikke sikker på dette, men d virket sånn her), og da blir det vanskelig å finne perioden.. Men krysser fingrene for deg, håper det funket på første forsøk!
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jeg brukte også de strimlene fra billig tester og syns de var vanskelig å tyde.. Testa hver kveld fra dag 10 og på dag 14 kom en svak strek frem, følte på hele kroppen at dette stemte men streken var svak i forhold til kontrollstreken. Hvis det ikke klaffer for oss denne pp kommer jeg til å kjøpe digital test istedet for de er mer pålitelige ifølge de fleste her inne som har mer erfaring=)
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. desember 2007 Så i utgangspunktet så KAN jeg ha blitt gravid rett etter mensen (vi hadde mye sengekos den uken, hehe) Må jo si at jeg er ekstremt trøtt, kvalm og føler jeg har en slags murring og stikninger i magen.. Hadde jo vært utrolig hadde det klaffet på første pp
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Det er INGEn umulighet at du hadde el rett etter pille slutt.. Mange som blir gravide rett etter som ikke har visst at de får el så fort.. Bare å krysse fingrene da=)
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2007 Så da er det bare å vente til 19.desember Da kan det testes.. *Venter spent*
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Tenkte jeg skulle på apoteket å kjøpe en test som viser fram til 4 dager før IKM.. Skal nemlig ha jentejulebord på lørdag 15=( Tenkte å sjekke da for sikkerhets skyld.. Og hvis jeg den er negativ men jeg har mange symptomer så får jeg heller la være å drikke uansett og teste på nytt 19.
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 ja, skummelt i disse julebord tidene... Men vet jo aldri om man er gravid eller ikke.. Har du begynt på folat du eller? Startet på det med en gang jeg sluttet på pillene (prøver å gjøre alt etter boka, hehe ) Ja har hørt om disse testene, har noen billig tester (graviditetstester), men vil nok heller kjøpe meg noen ordentlige noen på apoteket snart
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har også de billige men da tror jeg at jeg må vente til etter IKM for at de skal slå ut korrekt. Med de digitale kan de slå ut 4 dager før, men ingen garanti.. Jeg har ikke kjøpt meg folat enda, men starter med det om det ikke klaffer denne mnd. Evt. starte med en gang jeg blir gravid.. Har lissom på følelsen at vi kommer til å være prøvere lenge, men håper det går FORT!!Rart å forholde seg til tanken at det kan klaffe så fort når man ser de som må prøve i mange mnd og år..
Skatt i magen :) Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #14 Skrevet 10. desember 2007 ja jeg vet, det er skremmende, syntes de er flinke de som prøver og prøver og prøver, det må være slitsomt psykisk.. Man har et stort ønske om å bli gravid, mne det skjer lissom aldri.. Har du hatt noen symptomer da? Jeg er enormt tørst for tiden, står opp om nettet for å drikke + at jeg må ha et vannglass på nattbordet.. for ikke å glemme hvor mye jeg må tisse, hele tiden.. Men det kan selfølgelig være helt andre ting også.. Å bli gravid er jo det eneste jeg tenker på for tiden Alle rundt meg på jobb løper rundt med flott struttende mage.. Jobber i barnehage, å unger er bare sååå herlig!!
Nemi:) Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 I barnehage ja=) da er det kanskje ikke rart hvis man blir litt små-rar innimellom mtp barn=) Jeg har ekstremt ømme pupper bare, men det kan komme av p-pille slutt.. gud veit. mistet matlysten og veldig tørst.. Men egget fester seg først 6-8 dager etter el så det er vell nå symptomene virkelig kommer om det har klaffet for oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå