oblix Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Gutten min er 5 mnd, og han er så urolig om dagen, tror kanskje det er grøten vi gir, mais. Lurer på om den havregrøten med ris og hvete er bedre? Hva bruker dere?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Tror du at det er magevondt da eller? Gi i tilfelle litt sviske til grøten.
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Vi gir den til småfolk,som heter min første grøt. Den er med mais og havre. Har ikkje prøvd noen andre,for han likte den så godt. Er det lurt å prøve forskjellige? Eller er det best med en type? Har egentlig lurt litt på dette...
oblix Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2007 Virker ikke som han har vondt i magen egentlig. Vi kan ikke gi verken malt eller sviske, da han får veldig mye knip av dette. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, kan jo nesten ikke kutte grøten heller, da drikker han sikkert 1,5 l mme i dognet og det er jo ikke bra. Er hjemmelaget potetmos blandet med mme bedre kanskje? Ikke så hardt til magen.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Hvis babyen liker grøten er det nok lurt å forsette med samme type en stund tror jeg Hvis ikke kan en jo prøve en annen type. Vi har gitt den med ris og hvete.
oblix Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2007 Man kan nok mixe litt etterhvert som de venner seg til den nye maten, det var bare fint sa hs til meg. Men ikke med når man først begynner med grøt.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Hva med å prøve middagsglass? Det finnes jo fra 4mnd og opp:) Gullet mitt elsker gulrot/potet pureen:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Går jo ann å prøve for å se Eneste helsesøster sa til oss var at noen babyer ble harde i magen av risgrøt.
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Hvis jeg var deg ville jeg blandet litt fruktpure i grøten... f.eks småfolk sin med blåbær....Godt for magen....
oblix Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar, skal prøve den fra småfolk. Virker blåbær veldig avførende? Alt som er avførende må vi unngå, lillegutt får bare knip av det.
FanteGuri Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Blåbær skal virke stabiliserende på magen, hvis man har løs mage er blåbær bra, det er altså det motsatte av avførende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå