Gå til innhold

Hva syns dere om meg her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at veldig mange som alltid tar bedøvelse når de skal bore hos tannlegen gjerne føder uten noe smertestillende i det hele tatt. Det moteriktige er at man ikke skal tåle noe som helst hos tannlegen, men i fødsel skal man helst finne seg i grusomme smerter. Jeg kjenner mange som skryter av at de har født uten noe som helst smertestillende, men de nekter å bore uten bedøvelse, selv når hullet er aldri så lite. Jeg har hatt epidural alle tre gangene jeg har født, pluss at jeg har brukt lystgass i tillegg for å slappe av, og jeg har bedt om lokalbedøvelse nedentil på slutten av utdrivningsfasen og ekstra lokalbedøvelse når jeg skulle sy.

I fødslene mine har jeg insistert på å få så mye smertestillende som mulig, mens hos tannlegen har jeg boret mange ganger uten noen bedøvelse. Jeg gjør ikke noe av å bore små hull uten bedøvelse, men i fødsel tør jeg ikke å lide. Her har jeg gjort stikk motsatt av det som er moteriktig, hva syns dere om det? Hva syns dere om at jeg har gjort motsatt av flertallet her???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre som du selv vil, å gi f.... i hva andre mener. Det er uansett ditt valg

Skrevet

Så flott at du velger noe som passer for deg=)

Jeg personlig klarer nesten ikke å sitte meg i tannlegestolen en gang uten bedøvelse=( Er virkelig det værste jeg vet.. men er ikke nødvendigvis det att det gjør så vondt.. men er frykten for att det skal gjøre vondt.. er skikkelig livredd tannlegen.

Hadde epidural når jeg fødte fordi jeg måtte grunnet seteleie. Men denne gangen håper jeg å slippe rett og slett fordi jeg følte att epidural ikke gjorde annet enn å stoppe opp fødselen.. det gjorde fremdeles like vondt. Hadde epiduralen funket første gangen hadde jeg gjerne brukte det igjen. Men håper akupunktur og badekar evt. kan hjelpe meg denne gangen.

Håper ikke folk velger bedøvelse etter hva som er moteriktig, men etter hva som er best for hver enkelt.

Alle er vi forskjellige.

Skrevet

"Ler" Jeg syns det er imponerende at du ikke bruker bedøvelse hos tannlegen.

Jeg har tannlegeskrekk og nekter derfor og gjøre ting uten.

Derimot fikk jeg gullet uten noe som helst,fordi de ikke rakk sette noe som helst.

Det syntes jeg gikk greit og vil forholde meg til det neste gang også.

Derimot er det meg riv likegyldig hva folk velger å ta under en fødsel,det er hver og en sitt eget område.

Latterlig med slike diskusjoner,ikke rart de ligger på kranglesiden...

Skrevet

Jeg har fødd to barn uten noe smetestillende,men jeg har også borret og trukket tenner uten bedøvelse. Men jeg har enormt sprøyte skrekk så jeg hadde aldri turt å sette inn en epidural, så derfor var det aldri et alternativ for meg. Er kjempe redd for sånne ting, tannlege er i grunnen noe av det værste, noe som graver inne i munnen på meg som jeg ikke har kontrollen på. :-)

Skrevet

Hva andre mener eller ikke om bruk av smertestillende er vel ingeting å bry seg om? :-) Jeg har født tre ganger uten smertestillende og insisterer på å få bedøvelsesgele på tannkjøttet FØR bedøvelsessprøyta settes, hehe. Litt forskjell på hvor "meningsfull" smerten er når det dreier seg om tannlegebesøk eller fødsel.

Skrevet

Er du helt sprø, stolt mor til to? Det går da ikke an å trekke tenner uten bedøvelse! Om jeg fint klarer å bore uten bedøvelse, så er det utenkelig for å meg å trekke noen tann uten bedøvelse. Jeg trodde ingen tannleger i våre dager i et sivilisert land kunne finne på å trekke tenner på folk uten bedøvelse! Mener du virkelig dette, eller er det bare noe du sier for å kjekke deg opp? Det var i gamledager folk gikk til smeden for å trekke tenner, da hadde de ingen bedøvelse, man kunne bare få en skikkelig sterk dram for å sløve ned folk så de merket litt mindre til smerten.

Skrevet

Jeg har og måtte trekke en tann uten bedøvelse... litt av grunnen til att jeg er livredd tannlegen tror jeg. For det gjør noe så vannvittig vondt.

Var en grunn til det.. men husker ikke hva det var..

Skrevet

Jeg har trukket tann uten bedøvelse en gang..... :S

Fytti Hæ***te sier jeg bare!!!!!

Var 7 år gammel og var til tannlegen, hun ville trekke en tann ved siden av en jeksel hos meg for det begynte å bli litt trangt i munnen! :S

Hun fant et lite hull helt øverst ved tannkjøttet, tok noe som ligna på en heklekrok, festa den i hullet, sa en-to-tre og dro! (tanna var ikke løs fra begynnelsen av,.......)

Tanna satt bom fast den!! "Oisann, tanna sitter visst fast den" sa tannlegen! Deretter dro og sleit hu alt hu kunne uten å sette noe bedøvelse i det hele tatt! Etter mye om og men og mange banneord fra tannlegen, så kom tanna!

Det som viste seg var det at tanna hadde ei ROT på 2 cm!!! 2 min etter hu hadde sett på den tanna så kom assistenten hennes med røntgenbildet! "oisann, ja der ser vi at det var ei rot ja"!

NO SHIT????

Jeg som var en veldig beskjeden jente som absolutt ikke sa imot noen, sverga på at jeg skulle utdanne meg til tannlege, jeg skulle få den kjerringa der og resten av slekta hennes som pasienter da jeg ble stor og jeg skulle trekke hver eneste tann i munnen til gjengen! :) hehe.......

Skrevet

Jeg har og trukket tenner UTEN bedøvelse, grunnet betennelse i tannkjøttet, da det ikke var vits fordi den kom ikke til å virke...Så sinnsykt vondt, vil hyle bare jeg tenker på det. Men føder uten bedøvelse fordi jeg vil det, og ikke tenkt tanken på epidural engang.

Skrevet

Det er helt sant. Jeg hadde betennelse i tannkjøttet så tannlegen sa at da virket ikke bedøvelsen alikevel. Jeg har trukket enormt mange tenner jeg, så det er kanskje ikke så rart jeg har tannlegeskrekk. Jeg har 6 mindre tenner i munnen en hva som er vanlig. Jeg har ikke vært oss tannlege på 4 år, så jeg holder på å psyke meg opp til å ringe. Jeg har to visdomstenner som må ut. Da skal jeg hvertfall ha bedøvelse.:-) Helst narkose viss jeg kan få. For det må visst opererest ut pga at det stod så feil i munnen så var det fiskekrok røtter.

Skrevet

En ting til, hvorfor tror du folk lyver om trekking av tenner?????? Tror vi du lyver om hos tøff du er hos tannlegen?? Neppe...............

Skrevet

For en lite informativ overskrift. Nå trodde jeg du skulle spørre om hva vi syns om deg, altså hvilket inntrykk vi sitter igjen med av deg.

Å gå til tannlegen og å føde kan jo ikke sammenlignes. Det blir som å sammenligne av noen tør å klappen en hund, men er livredd for små edderkopper. Folk er redd for forskjellige ting. Noen har tannlegeskrekk andre har skrekk for å føde.

Skrevet

Alle har vel forskjellig smerteterskel og lengde på fødsel.

Noen har jo rier som kan vare i døgn og ikke være effektive, men alikevel vonde. Mens andre føder på 2 timer.

Dette er individuelt og vil ikke sammenligne det med trekking av tenner... Tror ikke dette handler om hvor tøffe vi er forhold til smerte men hvordan kroppen jobber og forbreder seg til fødsel.

Synes du nøffamor har valgt det som var riktig for deg.

Skrevet

Det viktigste når man skal føde eller dra til tannlegen er da å være moteriktig må skjønne ;)

Skrevet

Har ikke født ennå,men til sommern blir det min tur!!!Å jeg tenker ikke sånn at jeg må ha alt av smertestillende med en gang jeg kommer ut av heisen,klarer jeg meg uten så er jo det bra,men hvis smertestillende kan være til hjelp under min fødsel stiller jeg meg åpen for det også!

Tannlege å fødsel blir litt dumt å sammenligne synes jeg.Det er vanskelig å sette seg inn i hva selve skrekken til tannlegen egentlig er,men det betyr ikke at man har samme skrekken for å føde barn selv om man skjelver i buksa før man har kommet seg inn på tannlege kontoret!!!

Hvis noen alldeles ikke mestrer tannlegebesøk,men synes å føde var "greit" (missforstå meg rett nå) Så er jo det helt ok synes jeg....

Men å kalle det moteriktig å føde uten smertestillende så var jo bestemor helt på mote når ho fødte....Hehe :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...