Matja Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Denne oppskriften bare MÅ jeg dele med dere.Laget den i dag, og den er akkurat ferdig!! MMMMMMMM :-p Jeg er redd det ikke blir noe igjen til de som skulle få dette i julegave, men men ;-) HIMMELSK SJOKOLADE! Du trenger: 25 gr smø 200 gr melkesjokolade 200 gr firkløver Evt erstatt noe av den lyse sjokoladen med mørk sjokolade, feks med 70% kakao (det skal jeg gjøre neste gang) 100 gr digestivekjeks eller lignende 50 gr hasselnøtter 50 gr pistasjenøtter Evt 80 gr glaserte kirsebær eller lignende 10 små vaffelkjeks Slik gjør du: Del kjeks, sjokolade og nøtter i biter. Legg bakepapir i en liten langpanne. Smelt smør og sjokolade i vannbad over en kjele med småkokende vann. Rør hele tiden med en treskje og pass på at det ikke blir for varmt. Når alt er smeltet, ta vekk fra kjelen og ha i kjeks, nøtter og evt kirsebær og bland godt. Hell over i langpanne. La det stå i ca 1 time i kjøleskap. Skjæres opp med varm kniv. Jeg har ikke en liten langpanne, så jeg helte røren i to brødformer. Men den blir ganske tyktflytende, så det går an å bruke en stor form og bare ha røren i halve liksom. N'JOY!!
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Åhh kommer løpende en tur jeg, hold døren åpen og nammisen klar:P Hadde jeg bare hatt tid til å lage:(
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kan ikke spise sjokolade når jeg ammer.... jaja
Matja Skrevet 11. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2007 Stakkars henne, men heldiggrisen du Kunne ønske jeg også fikk vondt i magen av sjokolade, men neida! Her går alt ned!!
Gjest Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Hehe, jeg tåler ikke melk heller, men det har jeg aldri brydd meg om. Det verste er jo at hun får så usannsylig vondt. Har prøvd noenganger å spise sjokolade, men det blir et helvete dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå