Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Fødselen nærmer seg m stromskritt og jg gruer mg ik til selve fødselen. Prøver så godt d lar seg gjøre å forberede meg psykisk,selv om jg vet fint lite om hva som venter meg... Det jeg derimot har tenkt en del på og er litt redd for er hvordan min jordmor behandler meg. Vil de lytte på meg og respektere det jeg sier? En del sånne tanker som svirrer.... Samtidig har jeg hørt at mange blir utsatt for ammepress og opplever ting de føler er ubehagelig. Som at de de blir klemt på bryster uten å bli spurt ol.....kansje dumt å bekymre seg for sånt meg. Vil jo helst unngå å oppleve sånne ting.... Noen med erfaring fra tidligere fødsler? Elr erfaringer med Fredrikstad sykehus? Klem "Hønemor"
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Har ingen erfaring med Fredrikstad sykehus, men vært på Riksen og sykehuset i Drammen. Og der opplevde ikke jeg noe ammepress, mulig fordi det kom av seg selv begge gangene, ungene visste automatisk hva de skulle med puppen liksom.) Så over til jordmødrene. Hvis du føler at jordmora som "har" deg ikke lytter til deg, prøver å styre deg og fortelle deg hvordan du har det- BYTT!! Du har rett til å bytte, de kan ikke bli fornærmet på deg. Alle klikker ikke like godt med alle, sånn er det bare!) Ikke vær redd for å si i fra, dette er DIN fødsel og DIN kropp- bare DU kjenner og vet hva DU trenger!) Lykke lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har bare hørt positive ting om fredrikstad. Jordmødrene der er visst fantastiske. Kan du ikke bestille privat omvisning? Det gjorde jeg og kjæresten. Da får du se avdelingene og prate med en av jordmødrene. Utrolig koselig. De kommer til å lytte til deg og respektere det du sier. Ammepress tviler jeg på at det er, men de hjelper deg godt med amminga. Ta det opp når du er til omvisning og skriv et ønskebrev du leverer. De skal respektere deg:) Men du er i de beste hender på Fredrikstad iallfall:) Jeg skal forresten føde der selv...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Vi skal på omvisning på torsdag, ser fram til det... Har sikkert hørt de verste historiene,er vel alltid sånn:-) Men skal prøve å stå på krava.... Kansje vi ses på Fredrikstad da:-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Gled dere, det er fint:) Selvom det blir veldig nært når du ser det... hehe... Kanskje vi sees ja, når har du termin? kos dere på omvisning:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Så spennendes da...... jeg har termin den 17 jan . Hva m dg? Takk:-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 20.januar (jeg tipper noen dager før, noe alle førstegangsfødende sier, men...) Så da kan det faktisk være vi møtes der. =)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 ja det skal vi ik se bort i fra da:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå