Gå til innhold

Melkemengde når man har begynt med grøt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynte med grøt for 8 dager siden og junior liker det kjempegodt! Gaper og gaper og ser ut til å kose seg:) Jeg tenker jo da at han skal ha flaske med mme etterpå og ikke bare spise grøt, men ofte vil han ikke ha noe etter at han har spist grøt... Han får nå ca 1/2 porsjon grøt kl 10 og det samme rundt kl 17.30 (kl 17.30 venter vi en halvtime til 45 minutter før vi prøver å gi ham flaske og da går det av og til greit...). Skal til helsesøster på kontroll neste tirsdag, så det er jo ikke så lenge til jeg får spurt og gutten er fornøyd, men ville bare høre litt her hvordan det er for dere. Hvor mye drikker babyen etter grøt? Gir dere mme eller vann? Helsesøster sa sist at fram til 6 mnd trengte ikke babyen noe annet enn melk å drikke til grøt, så derfor tilbyr vi jo så klart det, men lurer på å gå over til litt vann og heller forskyve litt på mme måltidene kanskje? Noen som kunne satt opp en dagsmeny for babyer på rundt 4 mnd?? (Lillegutt er 4 mnd og 8 dager...)

Ble kanskje litt rotete dette her, men trenger noen ideer på hvordan løse dette matgreiene for jeg har null anelse i grunnen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker jeg lurte på det samme, men etter litt prøving og feiling finner man ut hva som funker best for babyen :-)

Vi ventet med grøt til 6 mnd pga mageproblemer, men da var menyen omtrent sånn:

06 - Mme

09 - Grøt og vann

13 - Mme og fruktbeger

16 - Mme

19 - Grøt og 1/2 flaske mme

Prøvde først vann til grøt på kvelden også, men det ville hun ikke ha noe av. Melk på kvelden må man visst ha. Nå er hun 10 mnd og er fremdeles veldig glad i kveldsmelken, så da skal hun få beholde den :-)

Skrevet

Da min lille var 6 mnd fikk hun

ca 8.30-9: Grøt og mme

ca 12-12.30: Frukt og melk

16: middagsglass

18: Velling.

Hun får det samme nå og er 7 1/2 mnd. Jeg har prøvd med vann, men det vil hun ikke ha, så jeg gir av og til litt melk da også. Jeg ga melken først etter å ha funnet ut at hun ikke ville ha melk ETTER at hun hadde spist. Nå får hun litt mat og melk om en annen. Går helt fint:)

Vet ikke hvor mye melk hun egentlig skal ha, men når hun liksom har fått smaken på maten så vil hun ikke ha melk. Vi får se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...