Gå til innhold

Streik i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen i hel*#¤ !!! Jippi sier jeg bare. Joda onsdag skal det være streik i barnehagen. Joda jeg støtter de med det at Oslo kommune er elendig når det gjelder prioritering av barnehager, men denne onsdagen passer det bare ikke med en streik.

Jeg har vært maks uhelldig i høst med den jobben jeg tok (lang historie orker ikke å ta den nå), så på onsdag har jeg et jobbintervju med en annen bedrift og hva skjer, joda nett når jeg skal på intervju skal de ha streik i barnehagen. Faen! Må si jeg er fristet til å levere han som normalt og la de tro at jeg kommer og henter han, så bare slå av mobilen og dra på intervju. Hva kan de gjøre da? Ringe barneværnet? Vel det hadde i grunn ikke plaget meg så mye for det ville ikke hatt noe å utsette på hverken min sønn eller meg. Joda hadde nå barenfaren vært i nærheten da, men all famile bor på en annen kant av landet, jeg synes det der er utrolig dårlig gjort mot de som er veldig alene. Faen altså!!!!

Puh! Måtte bare få det ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er streik i barnehagen kommer du ikke inn der i det hele tatt. Skal alle streike da? Både førskolelærerne og assistentene? Sånn at hele barnehagen er stengt? Hele tiden?

Hva med å snakke med en annen mor eller far i barnehagen, og tilby deg å passe deres barn halve dagen, og så kan de passe ditt barn resten? Det er sikkert flere foreldre som kommer til å slite. Hvis ikke får du ta med deg sønnen din på intervju. Jeg har hatt intervjuer hvor barn har blitt med. Ikke ideelt selvfølgelig, men man får ganske mye inntrykk av en person likevel. Dessuten viser det jo om du takler stress eller ikke :)

Skrevet

Nei barenhagen er åpen fra 7:30-9:00, så streiker de i 2 timer. Joda jeg har forsøkt å spørre andre, men alle har jo besteforeldre rundt her som skal passe barna deres de 2 timene. Og nei når det er snakk om intervju hos en veldig stor IT-bedrift så kan jeg ikke ta med meg et barn

Skrevet

Hva med å spørre en av de ansatte om de vil ta gutten din et par timer? Eller går det imot streikpolitikken deres? Skjønner veldig godt problemet ditt å sliter selv max hver gang det er sykdom å jeg må ta fri fra jobben. Ingen snille naboer rundt deg du stoler på??

Skrevet

Jeg var med min sønn på jobbintervju-og det var ingen ulempe!

Ellers ville jeg ha spurt venner eller kjente, kanskje en nabo mot betaling. Det har jeg gjort en gang.

Lykke til på intervjuet!

Skrevet

Men er det en fellesstreik for både førskolelærere og assistenter? Det er jo ikke så ofte at begge forbundene streiker samtidig. De som streiker har ikke fri, så det er lite sannsynlig at de vil ta seg av gutten din fordi det blir i barnehagen og da er det streikebryting.

Men jeg kan ikke skjønne at ALLE foreldrene i Oslo klarer å ordne seg med besteforeldre. De barnehagene jeg har jobbet i i Oslo har hatt mange som ville vært i samme situasjon som deg...

Jeg skulle faktisk gjerne hjulpet deg, men jeg bor jo i Bergen nå! Jeg skjønner at du ikke kan ta gutten din med deg på intervju, men da må du jo heller bare be dem utsette intervjuet også. Og hvis det heller ikke går, så må du nesten si fra deg jobben da? Eller plassere barnet ditt på lekeland på Ikea!

Det spiller jo tydeligvis ikke noen rolle hvilke råd vi gir, for problemet er jo der likevel, så...

Lykke til uansett :)

Skrevet

Fant du ut av det? Har du fått ordnet deg? Har du barn på Grünerløkka?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...