Gå til innhold

Trenger jeg elektrisk brystpumpe egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg trenger det.. har jo egentlig bare tenkt å pumoe meg en gang i blant hvis pappa skal gi mat eller jeg må bort en liten tur.. Hva har dere valgt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjøpt inn noe enda,jeg velger å vente å se an behovet først. Fikk tips av ei kusine av meg at hvis du måtte pumpe mye/ofte så var det greit med elektrisk ellers så fungerte manuell pumpe bra. Hun nevnte ikke noe om merke.

Skrevet

jeg kommer til å kjøpe elektrisk. jeg lånte fra helsestasjonen sist, men de har bare 2 stk, så jeg kan risikere å stå uten. hadde veldig melkespreng i begynnelsen, hadde overflod av melk, men begynte å slite litt med amminga også, og da var det godt med elektrisk pumpe, slitsomt hvis jeg skulle brukt håndpumpe. håndpumpe koster en 5-600 kr og elektrisk koster 1000kr, så det er egentlig verdt å kjøpe elektrisk synes jeg

Skrevet

Det holdt lenge med avent håndpumpe for meg sist. Bruker nok den denne gangen også.....

Skrevet

Tenker liksom at jeg kanskje bare kommer til å pumpe toppen 1-2 ganger i uka og da er det kanskje unødig med en elektrisk?

Skrevet

Du burde ikke kjøpe før etter at bebisen har kommet hvertfall. Kjedelig hvis du kjøper og kanskje ikke får bruk for den i det hele tatt. Jeg kjenner flere som har gjort det og angrer veldig. Men noen trenger jo å pumpe mye og da er den sikkert fin. Jeg bruker bare en vanlig først. Vet ikke om j får melk en gang :)

Skrevet

Jenta mi ville ikke ta flaske... Hadde ikke regna med det, men det vet du ikke før ungen er født. Jeg lånte bare ei håndpumpe, og den funka veldig bra!!

Skrevet

ønsker meg brystpumpe til jul jeg:) da kaster ihverfall ikke JEG bort penger om den ikke trengs. så det har søsteren min kjøpt til meg:)

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg brukte manuell pumpe sist. Det fungerte kjempefint :)

Skrevet

Jeg ville ikke kjøpt en elektrisk pumpe før jeg visste at jeg trengte det, i hvert fall... Da jeg fikk min første, kjøpte jeg en manuell som knapt ble brukt i det hele tatt, så det ville vært bortkastede penger for min del. Hvis du finner ut at du trenger det, så kan du jo kjøpe etter fødselen?

Skrevet

Jeg brukte ei håndpumpe sist gang og gjør sikkert det samme igjen. Pumper ikke så ofte at jeg treng ei som koster dobbelt så mye. Men min jordmor sa at de har elektriske på både sykehuset og helsestasjonen som jeg kan låne hvis det trengs. Venter i hvertfall med å kjøpe noe nytt ettersom jeg regner med det ikke trengs.

Skrevet

Greit nok å bruke manuell pumpe hvis man bare skal pumpe 1-2 ganger i uka, men hvem veit hvor mye melk man produserer før ungen faktisk er født da???

Hadde ikke pumpe den første uka, men fikk så syyyyyyyykt melkespreng som snuppa ikke klarte å hjelpe meg med å bli kvitt, å heller ikke å håndmelke hjalp, så fikk ei venninne til å komme med det samme dag som jeg sendte klagemelding til henne...

Å DET var digg det!!!! Så sprenge som jeg hadde, hadde jeg i noen uker, så var godt å ha elektrisk ja!!!!! Fikk ei pumpe av ei anna venninne, så den står klar til bruk hvis det skjer igjen...

Greit å pumpe unna det værste trykket også, for snuppa mi sleit med den første strålen som bare STO i munnen på henne... Hehe... Holdt på å drukne a noen ganger men....

Så jeg vil anbefale alle å se an behovet før man bestemmer seg for hva man skal gjøre med pumpe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...