Gå til innhold

Hvilke rettigheter har vi i dette tilfelle ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånn bekkenløsing at jeg ikke klarer å ta meg av ungene skikkelig.

Klarer ikke å skifte og kle dem, løfte eller bære dem.

Og ikke klarer jeg å hente dem i barnehagen annenhver uke som jeg pleier.

Hva med faren .. hvilke rettigheter har han i dette tilfelle ?

Han får jo ikke sykemelding pga meg.

Og "sykt barn" er brukt opp. Går ann å søke om mer men vi rekker det ikke for i år.

Og jeg blir bare verre og verre.

Henter jeg ungene i barnehagen den ene dagen så er jeg sengeiggende i to dager etter på omtrent.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror at om du ikke klarer å få hentet de, så har han krav på sykemeldig i noen % slik at han kan hente de. Hvem ellers skal gjøre det?? Han må til en lege som forstår, og ikke en som ikke forstår!!

Skrevet

Er du sykemeldt da? Hvis mor er så syk at hun ikke kan ta av seg barn mener jeg far kan bli sykemeldt av den grunn...?? Men er ikke helt trygg på disse nav reglene da...

Skrevet

Hmmm...tro om du kunne fått dekket drosje pga dette? Har du tatt dette opp med fastlegen din? Kan jo hende du har rett på hjelp fra kommunen?

Skrevet

Jeg er 100 % sykemeldt ja. Og har hvert det siden 1. okt.

Skrevet

Ja, ikke vet jeg, mem jeg klarer heller ikke å kle på ungene i barnehagen og de nekter å hjelpe meg med det for det skal være likt for alle.

Har jo ungene på hver sin avdeling og.

Skrevet

Nekter peronalet å hjelpe deg?? Når du er gravid og nesten ikke klarer å hente dem?? Dette MÅ du i alle fall ta opp med styrer!!!! Herlighet!!! Nå ble jeg provosert!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har ei venninne som skal operere prolaps med en lengre periode etterpå hvor hun skal ta det helt med ro. Veldig lett med tvillinger i huset , som er utrolig aktive...

Hun har ingen rett på hjelp av nboe slag , bortsett fra at barnefaren må gå og sykmelde seg. Eneste muligheten.

Det kan mannen din også.

God bedring! :o)

Skrevet

Jepp. Jeg har spurt dem 2 ganger og får til svar at ja, vi skal gjøre det denne gangen, men bare ikke la det bli en vane.

Skrevet

Oi, at personalet nekter å hjelpe deg er ikke bra!

Hvorfor skulle det være likt for alle? Hehe, huff. Høres ut som Barnas supershow. Som jeg heller ikke har sansen for.

Må si at jeg tviler på at du har krav på hjelp, desverre!

Jeg fikk hvertfall ikke. Var skikkelig dårlig gjennom sv.skapet. De tror det var ei nyre som bøllet. Hang over do`en til stadighet. Orket ikke annet enn å ligge på gulvet. Klarte knapt å røre meg.

For å få jenta på skolen måtte pappan ordne henne før han dro på jobb. Så måtte hun klare seg selv til vi skulle kjøre - da stod jeg opp. Hang over skåla til jeg måtte spurte i bilen, kjøre henne på skolen, hjem til skåla og ned på gulvet igjen. Sykt! & meget farlig..... Men hjelp hadde vi ikke krav på. Ikke kunne han bare ta seg fri heller.

Men du bør jo prøve å få hjelp likevell. Hvis du bor et annet sted enn meg, er det jo godt mulig de har bedre innstillinger.

Skrevet

Ja, men han blir jo bare sykemeldt om han er syk og det er han jo ikke. DrittNorge.

Skrevet

Nå skal sambo hre om fri fra jobb en time før annenhver uke slik at han får hentet ungene i barnehagen. Men det skal mye til for å få det til for de må da skaffe en sjåfør for bare en time ekstra hver ettermiddag annenhver uke.

Så vi krysser fingrene her.

Skrevet

Da jeg gikk hjemme og var hjemmeverende hadde jeg mye problemer med ryggen, elias var også hjemme da. har prolapser tre plasser i ryggen, da klarte ikke jeg å gjøre noen ting. gikk til min lege og fikk en attest på at jeg måtte ha hjelp i hjemmet og til elias. Roar dro til sin lege, viste attesten og han fikk sykemld.

Det kan du gjøre....

ønsker deg lykke til Laméla!

Skrevet

Ja, men vi har samme fastlege ?

Går det bra da ?

Skrevet

Æ fikk skuldra ut av ledd, gubben fikk omsorgspermisjon med lønn fra jobben sin. å i ditt tilfelle så snakk med fastlegen dåkkers, som oftes får man hjelp.

Skrevet

hei, vi fikk en jente i uke 27. Sjukehuset var langt unna og jeg måte bo der med babyen. Vi hadde 2 barn til hjemme og ikke barnehageplass. Vi hadde ikke rett på noen ting og jeg kunne ikke ta meg av dem. Det endte med at mannen min måtte gå til legen sin, og det eneste legen kunne gjøre var å "dikte" opp en liten psykisk lidelse, slik at mannen min ble sjukemeldt. Barna kunne ikke ta vare på seg selv i 2månder. Heldigvis har det komt nye regler for foreldre til premature etter dette da.

Men uansett må mannen din ta en tur til legen og høre hva som kan gjøres, du kan ikke ha det på denne måten. Lykke til!!! Og ta vare på deg selv.

Skrevet

Ja da regner ejg emd at det blir lettere da....

da slipper du vel den attesten...altså, roar sin lege ''løyg'' litt il sykemld og sa at han var utbrent, mens min lege skrev attesten til hans lege....så våre leger seg imellom viste hvorfor han trengte sykemld, men så er sjefen til roar(les: mine tidligere tråder ang sjefen hans) ganske tverr og irriterende og, ja....du skjønner

med samme lege kan dere vel bare forklare problemet og legen finner ut hvordan h*n skal gjøre det med sykemld....

han kan også sende med attest på sykemld hvor det står at du har bekkenløsning og han trenger å ta vare på barna til du nedkommer, eller så og så lenge av gangen....

anbefaler at dere begge to avtaler time hos legen samtidig og snakker med h*n om problemet...og tar opp med styrer at du trenger hjelp til påkledning frem til at dere finner en løsning med mannen din og sykemld og slikt....ble litt rotete dette her, men håper du skjønner hva jeg emner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...