Gå til innhold

FAEN! Holde ham hjemme fra barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite i dag at det går omgangssyke i barnehagen til mini. De hadde sendt hjem en ansatt som kastet opp nå i dag.

Jeg har eksamen på onsdag, og har lngt fra lest nok, men kan jo ikke risikere at han/vi blir syke heller da?

Hva ville dere ha gjort?

Sendt ungen i barnehgen og håpet på det beste, og dermed fått lest mere, eller holde han hjemme, være nesten sikkre på å ikke bli syk, men fått lest mindre?

*vanskelig*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør du om han skulle bli syk på eksamensdagen da?

For ungens skyld hadde jeg holdt han hjemme, dersom jeg hadde hatt muligheten... Ingen andre som kan se etter han mens du får lest litt?

Skrevet

Når omgangssyken først har begynt å gå i bhg , tror jeg ikke det er noen garanti for at han ikke blir dårlig selv om du holder han hjemme..

Skrevet

Om det allerede går omgangssyke der, er det nok utopi å håpe på å slippe unna. Hadde sendt han i bhg jeg. Da får du hatt eksamen din, og forhåpentligvis ikke bli syk før etterpå.

Skrevet

Hehehehe kan du ikke bare ta en tlf til svigerfar å spørre om han kan passe da? ;) ;)

Jeg hadde sendt han i barnehagen, om han er smittet så er han det antagelig allerede :)

Skrevet

Jeg ville sendt han i bhg.. er ikke sikkert han får det da.. sønnen min er 3,5 år og har aldri hatt omgangssyken... Selv om den har gått rundtomkring.. Den biter ikke på alle tror jeg..

Skrevet

hadde faktisk holdt han hjemme,men jeg er ekstrem på denne spyinga,hater det !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Trur han kan vere smitta allerede, eller ikkje bli smitta i det heile tatt, så det er nesten umulig å forsikre seg mot sånt. Eg hadde nok sendt mine i barnehagen.

Skrevet

Jeg tror, at hvis han blir smitta så er han allerede smitta.

Men er vanskelig det der, har ikke peiling. Har hørt at det smittes før den som smitter deg blir syk.

Skrevet

Jeg hadde sendt han i barnehagen. Smitten er han nok allerede utsatt for.

Skrevet

Det smitter mest fra første oppkast til 72 timer etter symptomfrihet.

Ingen av barna har blitt syke enda da. Bare hun ene ansatte som dro hjem i dag.

Han ble ikke levert før kl. 11, så var ikke der så lenge før hun ble sendt hjem, så tror sjansen er liten for at han har blitt smittet i dag, men man kan jo aldri vite..

Tenker heller at hun kanskje har smittet noen andre i dag, som hun har hatt mer kontakt med, og at de smitter ham hvis han kommer i morgen.

Blir han syk på eksamensdagen må vel bare faren hans prøve å være hjemme med ham så lenge det går.

(Han er borte nå, kommer hjem i morgen kveld. Kan ikke komme før.)

En ting er forsåvidt eksamen. Går det dårlig, eller vi blir syke kan jeg jo ta den opp igjen. Er ikke noe problem, men vi reiser hjem til jul på fredag morgen, OG jeg bare FIKSER ikke omgangssyke. Henger i i minst to uker før jeg kan spise noemalt igjen....

Skrevet

Spysyken smitter rett før oppkast og 48 ETTER siste oppkast/diare....

Jeg ville holdt han hjemme!

Skrevet

Om han blir smittet i morra så slår det ikke ut dagen etterpå. De hundre og ørten gangene jeg har blitt smitta så har det aldri slått ut så fort som en dag, går hvertfall 4-5 dager.

Skrevet

Snakk om hysteri. Hvorfor ikke vaksinere han mot omgangssyken og da i samme slengen???

Skrevet

Oppkast kan du bli syk av alt fra noen timer til nesten en uke etter at du har blitt smittet, og det er mest smittsomt like etter første oppkast og 72 timer etterpå. (Ja, noen sier 48. Ingen vet sikkert.)

Finnes det en vaksine?

Den hadde jeg jammen betalt i dyredommer for, for jeg blir så syk når jeg får det at jeg gjerne går ned 5-6 kg. Har akkurat lagt på meg de kiloene jeg mistet da vi hadde det i sommer.

Er undervektig fra før av, så trenger ikke å miste noen kilo.

Hangler gjerne i et par uker etterpå, fordi jeg sliter med dårlig matlyst fra før av, og da blir det bare mye værre hvis jeg får den dritten.

Hadde betalt tusen kroner glatt!

Skrevet

Jøss det visste jeg ikke. Har aldri fått det tidligere enn noen dager etterpå. Men da har du svaret selv da :) Sender du han i morgen så blir han vel smittet. Vesla ligner på meg å tar også noen dager før det bryter ut på henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...