Gå til innhold

trenger hjelp med canon eos 400d

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det idag, og sitter og blar i bruksanvisningen - men lurer på en ting nå:

1.Går det an å se det du tar bilde av på skjermen, altså før du trykker? eller kan du bare se gjennom 'fokuset' på en måte..? se på skjermen likssom, slik som man kan på små digitale kameraer. noen som skjønte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går ikke.

400d er en blanding mellom spilreflekskamera og digitalt. Det har det beste fra begge. Men får å få de bra finessene et speilreflekskamera har måtte de ofre den funksjonen.

Det blir fort en vane.

Skrevet

ok! tusen takk for svar!! er vant med et lite digitalt kamera vettu, så er vel bare en vanesak!

Skrevet

Satt og letet lenge etter akkurat dette jeg også, hehe. Satt da i England og måtte ringe hjem til en bekjent for å få svar. Ble litt skuffet med en gang da, men det er ellers et suuuuupert kamera. Og du tar faktisk bedre bilder når du ser gjennom dette "hullet".

Skrevet

hehe ja;o)

Hvis du har noen gode tips å komme med til en nybegynner å tar jeg velvillig imot:o)

Skrevet

Mitt beste tips er å ikke stress når du tar bilder. De beste bildene jeg har av lillegutt tok jeg mens vi lå og på gulvet, tullet sammen og koste oss. Da ble de naturlige og utrolig fine.

Ellers er det et komplisert kamera for en nybegynner. Jeg satt meg ned og leste hele bruksanvisninga fra perm til perm og noterte meg i stikkord det jeg kunne få brukt for med det første. Er mye letter å finne fram en huskelapp enn å rote i den boken.

Så er det bare å prøve og slette, prøve og slette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...