Gå til innhold

UL, mor-barn undersøkelsen og urinprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tiden nærmer sge for min UL, og da vi fikk info om Mor og barn-undersøkelsen i posten sto det at det ville bli tatt blodprøve og urinprøve av meg v UL. Har ikke fått tilsendt mer info om Moba-undersøkelsen siden vi sendte inn spørreskjemaene, så vet ikke helt om jeg skal ha med urinprøve selv, eller om jeg skal ta det mens vi er der? Greit å være forberedt om man skal ha medbragt, liksom

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg hadde ikke bestemt meg for om jeg ville være med da jeg var på UL sist uke. hadde derfor ikke med urinprøve. (Tror jeg ville få en visshet om at alt så bra ut før jeg bandt meg til dette).

Etter kontrollen ble jeg spurt om jeg ville vært med, fikk skjema og signere og kopp til å pisse i før både mannen og jeg ble sendt til laboratoriet for å ta blodprøver (ja, han er også medf).

Det ordner seg. Har dere likevel sendt inn samtykke så skader det ikke å ha med urinprøve siden morgenurin skal være det beste, men det løser seg uansett, de har kopper til dette formålet åp sykehuset.

Gled dere til UL!

:D

Skrevet

Du får kopp når du er på ultralyd til å tisse i.

Hjelper ikke å ha med seg for den kan de ikke bruke allikavel...

Skrevet

Takk for svar!! (men merkelig at de ik kan bruke morgenurin da)

Skrevet

Ja, mener at det sto at undersøkelsens egne glass måtte brukes, og de får man vel på sykehuset når man kommer til UL vil jeg tro..

Skrevet

Gemini7 - vi får ta det opp m kollegaer på julebordet på torsdag :)

Det står også i mine papirer at undersøkelsens egne glass skal brukes... lurte på akkurat det samme idag!

samtidig vil jeg oppfordre alle å være med på MoBa!

Lykke til på UL!

Skrevet

Hehe- der var du ja:) Men hvordan fant du meg? (2 "avslørende" innlegg?)

Jeg har ikke fått flere papirer etter sp.skjema var sendt inn, så den eneste opplysningen jeg har er "vi kommer til å ta urinprøve og blodprøve av deg ved UL"- litt diffust, jeg fant ihvertfall ikke noe i den første infoen om egne Moba-glass. Tenkte på det jeg også, dette burde vi jo gitt tilb.mld på til kolleger :)

Lykke til i morgen du også!! :)

Skrevet

Du skal ikke ta med egen urinprøve, da de er avhengig av at prøven blir tatt på spesielle glass. Du får glass og leverer prøven når du er der.

Lykke til på UL :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...