Gå til innhold

Hvordan få han til å ta flaske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini her på 4 1/2 mnd har frem til nå nylig kun fått pupp. Den siste uka har han jeg begynt å gi han grøt på kveldene, da han er stor gutt og krever MYE mat. Ca 9 kg og 70 cm :)

Blander grøten med mme, orker ikke å pumpe. Føler heller ikke at jeg har så mye til overs at det er mulig heller. Siden vi allerede har mme i hus, tenkte jeg at det kunne ha vært greit å ha det som reserve dersom jeg skulle være borte noen timer en dag. Har prøvd å gi han litt, men han vil absolutt ikke ta flaska. Har også prøvd med vann på flaska, men nei! Sta som en bukk!

Kan tilføye at han aldri har vært interessert i smokk heller. Han oppfører seg på samme måte med flaska som med smokken! Griner på nesen og spytter ut :)

Noen lure tips???? Hadde følt det som en trygghet om han ville ta flaske... I tilfelle jeg plutselig skulle få lite melk, eller at jeg blir nødt til å være borte fra han mer enn to timer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan proeve med litt malt i kanskje? Det virket her.

Eller bytte flaskemerke eller tut?

Skrevet

Det som funket her var at snuppa var sulten, og jeg ikke var hjemme (men ikke langt unna i tilfelle det skar seg). Det var svigermor som prøvde først, og det gikk ned på høykant - selv om vi hadde prøvd tidligere uten hell, da med meg tilstede.

Tror de skjønner mye disse små, og når puppen er i nærheten er jo aldri flaska noe fristende. Jeg ville kanskje også prøvd med mm istedenfor mme først, smaken er jo ganske anderledes.

Kan også funke med litt sukkervann eller sirup på tutten, for å få de til å begynne å suge.

Smokk er ikke så interessant her heller, men flaske har hun altså skjønt poenget med.

Lykke til!

Skrevet

kan jo være at han ikke liker typen flaskesmukker?

på refleks og brio får man kjøpt slike smokker og flasker som ligner mest mulig på en pupp/brystvorte, dem er mere skrådd i tuppene og er mere naturtro..vet om flere babyer som kun tar disse smukkene..

Skrevet

Mange barn drikker fint fra kopp helt fra de er spedbarn. Noen anbefaler dette også, sånn at de ikke skal begynne å tulle amming; at de etter å ha fått flaske ikke vil ha pupp. Antar at de har sånne kopper på apoteket.

Skrevet

Datteren min på et år har aldri brukt flaske. Hun bare tullet og spyttet ut smokken. Ved behov har jeg alltid gitt fra kopp, det har alltid fungert mye bedre. Som ettåring drikker hun nå selv fra kopp, med mye søl da selvsagt. Når hun var veldig liten brukte vi medisinkopper som du får kjøpt på apoteket, tror de rommer 20 ml eller noe sånt. Jeg slutta å styre med flasker og brukte bare kopp, fungerte veldig greit. Lykke til!

Skrevet

Takk for tipset! Det høres jo kjempelurt ut!

Noen som vet noe mer om slike kopper? Hvor man får kjøpt dem? Hvilke som er å anbefale etc?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...