Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Er nå i gang med å gi min 6mnd gamle datter grøt. Men erfarer at grøten blir så fort tynn, siden måltidet tar sin tid. Det ender med at grøten er som vann, og vesla må slurpe i seg grøten. Gir hvetegrøt som skal blandes med vann. Andre som har erfaringer med dette - og kan gi meg noen gode tips!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 sånn blir 4 mnd maisgrøten også. tror ikke det er så mye å få gjort. kanskje la den stå i varmebad mns hun spiser? eller lage grøten varmere og heller blåse litt på hver skje?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Min erfaring er at maisgrøten ble veldig tynn etter en liten stund, spesielt om jeg hadde den i vannbad. Men jeg har aldri opplevd at noen av 6 eller 8 mnd. grøten har blitt tynn..
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #4 Skrevet 11. desember 2007 dette sliter jeg også med. Flere råd?
~Maja Mor~ Skrevet 11. desember 2007 #5 Skrevet 11. desember 2007 Når det gjelder 4 mnd maisgrøt, så bruker jeg mme. Mm har enzymer i seg som gjør at grøten blir tynn (disse enzymene er til for at melken skal være lettere å fordøye), så derfor bruker jeg heller mme, slik at den kan få en tykkere konsistens.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #6 Skrevet 11. desember 2007 hva med 6mnd-grøt som skal blandes med vann? Jeg erfarer også at den blir veldig tynn etterhvert...
~Maja Mor~ Skrevet 11. desember 2007 #7 Skrevet 11. desember 2007 Vet ikke om 6 mnds grøt, men er det kanskje mulig å blande den med mme? Eller blir det helt feil?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå