Gå til innhold

Grøten blir så fort tynn...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i gang med å gi min 6mnd gamle datter grøt. Men erfarer at grøten blir så fort tynn, siden måltidet tar sin tid. Det ender med at grøten er som vann, og vesla må slurpe i seg grøten. Gir hvetegrøt som skal blandes med vann.

Andre som har erfaringer med dette - og kan gi meg noen gode tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sånn blir 4 mnd maisgrøten også. tror ikke det er så mye å få gjort. kanskje la den stå i varmebad mns hun spiser? eller lage grøten varmere og heller blåse litt på hver skje?

Skrevet

Min erfaring er at maisgrøten ble veldig tynn etter en liten stund, spesielt om jeg hadde den i vannbad. Men jeg har aldri opplevd at noen av 6 eller 8 mnd. grøten har blitt tynn..

Skrevet

dette sliter jeg også med. Flere råd?

Skrevet

Når det gjelder 4 mnd maisgrøt, så bruker jeg mme. Mm har enzymer i seg som gjør at grøten blir tynn (disse enzymene er til for at melken skal være lettere å fordøye), så derfor bruker jeg heller mme, slik at den kan få en tykkere konsistens.

Skrevet

hva med 6mnd-grøt som skal blandes med vann? Jeg erfarer også at den blir veldig tynn etterhvert...

Skrevet

Vet ikke om 6 mnds grøt, men er det kanskje mulig å blande den med mme? Eller blir det helt feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...