Gå til innhold

si meg, lar dere ikke besteforeldra passe babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hallo?! Er jo såå deilig med litt kjæreste-tid og/eller å finne på noe annet helt alene i ny og ne vel?! Synes det bare er koslig å la besteforeldra få ha babyen min til overnatting når de har lyst/en gang i blandt jeg, og de setter jo SÅÅ pris på å kunne få litt tid med barnebarnet dems.. =)

Litt deilig å kunne savne lille prinsen litt også=)

synes bare jeg kna lese mellom linjene at noen her inne er noe vel hysteriske anngående barnepass..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre bor for langt unna til å kunne være barnevakt normalt sett, så derfor er de aldri. Svigerfar har ikke særlig lyst når han er så liten, men svigermor har vært masse. Mine foreldre har også vært, når vi har vært på ferie hos dem, og de skal være i jula når de kommer til oss.

Skrevet

Slapp av Ingy, her passer noen andre svigerdattera di ca 1 gang i mnd. Og det er superdigg.

Skrevet

Jo, selvfølgelig, men det er jo bare naturlig når de bor rett nedi gata. Småtten på 17 måneder er helt vill av glede når han skjønner at vi skal dit og besteforeldrene er ikke noe dårligere når vi kommer :)

Skrevet

Besteforeldra har passa henne masse! Er heldig å ha de boende like ved:)

Skrevet

thank yoooou Lizzysnupp!:D

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jepp, det er riktig. Jeg lar de ikke passe jenten vår. Jeg er en kontrollfreak av en annen verden og stoler ikke på at noen andre enn meg gjør det "riktig". De får passe henne mens jeg er i nærheten.. men tørr ikke å la hun overnatte. Hva er liksom vitsen?

Skrevet

De bor for langt unna til at det er et alternativ. Men hadde det vært mulig skulle de fått passet han så mye de bare orket og levert han både en, to og tre timer etter leggetid :o)

Vi har ofte forskjøvet leggetiden, det er vel derfor han er så enkel å legge uansett når det er.

Skrevet

Her passer farmoren og farfaren både titt og ofte. Men siden mormoren bor så langt unna er det sjeldent. Men når hun er her på besøk eller vi er der, så er hun barnevakt. Bare koselig det:)

Skrevet

Skjønner hvor du vil henn, og jeg må innrømme at også jeg hadde hatt litt problemer med å overlate barna mine til voksne mennesker som ikke kan holde avtaler og som ikke tar annsvar for det de gjør. Å glemme at de skulle vært dratt for nesten 1.5 time siden med en unge som de vet sliter med spiseforstyrrelser syns jeg er direkte uansvarlig.

Gjenntatte innleggelser er jo ikke akkurat morsomt for foreldrene, og jeg tror ikke det er sunt for barnet.

Når det er sagt så lar jeg besteforeldre passe barnabarna sine, og det tror jeg nok HI i den andre tråden også gjør.

Men heldigvis er både foreldrene mine og svigerforeldrene mine ansvarlige mennesker som føler våre instruksjoner og leverer i tide. :-)

Skrevet

Dårlig erfaring med å la svigers passe. Vi har helt ulike meninger når det gjelder når div matprodukt skal innføres. (En 2mnd gammel baby trenger virkelig ikke smake på is! feks.... Det ble ei "jævelnatt")

Mine foreldre skal være neste helg. Må si jeg har lyst til å avlyse hele greia. Men det er fordi forholdet mellom oss akkurat nå ikke er så veldig bra.....

De er mer opptatt av sine to andre barnebarn, og kjenner ikke pia vår. Når vi er hos dem tar de lite kontakt med henne, og "misforstår" oppførselen hennes. Ikke tror de oss når vi prøver å fortelle noe heller.

Så jeg er litt redd det vil bli full kræsj den lørdagskvelden, og at vi kan få det igjen påfølgende natt og dermed utover dagen.

Skrevet

Vitsen er å kunne slappe av uten å ha ungene der. Deilig å kunne finne på noe som kjærester og ikke foreldre og å kunne savne ungene litt.

Skrevet

jo, så ofte de vil......... !!!!!!

Mormor hadde han med seg i helgen på kafe. Kosa seg skikkelig. skal være der denne helgen siden vi må jobbe.

sover hjemme om natta da!

Skrevet

Mine foreldre har passet han en del oppgjennom - men jeg prøver å ikke mase for mye på dem siden de er begge i full jobb og har mange barnebarn.

Men så lenge de vil selv - får de passe så mye de orker.

Svigers bor desverre på en annen kant av landet - så det blir litt annerledes med dem. Savner å ha et besteforeldrepar til ja :-) De hadde gladelig fått passet han de også.

Skrevet

Jo, de passer ofte...hente han i BHG og har han til han skal legge seg.. De gir han mat da...så jeg er ikke hysterisk på det---- nå er jo han 3,5 år da, men de har passet han siden han var baby.. .syntes det er fantastisk..vet at han har det supert når han er der...Så da koser jeg meg også...

Skrevet

her passes det i hytt og pine på begge sider,og det er herlig =)=)=)

har passet her siden han var kjempe liten,både på overnatting og ellers ...

Skrevet

De bor for langt unna, mora mi føler seg for gammel, og svigermor sier hun ikke vil når babyen er liten. Vi er heller sammen med dem, enn å bruke dem som barnevakt.

Jeg vet jeg kan stole på at de ikke putter noe i munnen som vi ikke vil skal puttes der, og at de overholder avtaler.

Skrevet

i min samværskontrakt så står det at far skal bli spurt om og passe først, noe som gjør at jeg nesten aldri har barnevakt. for det frister så lite og ringe han og be om tilatelse til og gjøre ditt eller datt

Skrevet

De låner gutta masse.Ungene elsker å være hos dem og det er jeg så glad for.

Ivrige besteforeldre på beggge sider og de tar stor del i dems liv og har så utrolig mye å gi......og jeg er ganske sikker på at gutta gir mye til dem også:o)

Skrevet

Jeg foretrekker å ta vare på ungen mine selv, og kjærestetid, som du kaller det, har vi plenty av, så mye at jeg ble gravid 3 mnd etter fødselen.

Skrevet

jo jeg lar dem passe på ungene våre ja.. mamma og pappa hadde størsta annen hver helg i over 1 år.. når både mannan min og jeg hadde helga jobb.. men no har vi flytta fra hjem plassen min så no blir det ikke så ofte.. men dem stiller opp så mye dem kan.. sviger far er også kjempe flink.. han henter i barnehagen og slike ting.. har dem om natten å.. men svigermor bryr seg ikke om ungene.. hun har så vidt sett dem..

Skrevet

tar jo vare på ungen selv fordet om besteforeldrene passer også !

herregud

Skrevet

Det er faktisk ikke alle som er så heldige som har muligheten til å ha barnevakt.. skulle gjerne lånt bort lillegull oftere jeg.. men besteforeldrene på begge sider er ikke akkurat super ivrige..

Mamma og stefaren min stiller opp når vi trenger det! så skal vel egentlig ikke "klage" på de!

Svigers har hatt han en natt, og fem timer en dag, og to timer en annen dag. ( på 11 mnd)

Pappa ønsker ikke å passe han når han er såå liten.. og det er jo greit nok det da.

Skulle virkelig ønske vi hadde hatt noen besteforeldre som hadde spurt litt oftere om de kunne lånt han en time, eller to innimellom..

Skrevet

Foreldrene mine er begge stor røykere og ville ikke fått passe henne hjemme hos seg selv nei. Sliter selv når jeg har vært der en dag eller to blir alltid sjuk pga røyken. Hjelper ikke at de bare røyker på kjøkkenet når de har barebarn på besøk når de røyker på stua hele tiden ellers.

Hjemme hos oss skulle de fått lov for her er det ikke lov å røyke.

Men de har aldri tilbydt seg. De foretrekker å ikke passe før barna er større og ute av bleier, slik at de klarer mer selv.

Mannen min sine foreldre bor ikke i Norge så det er jo ikke akktuelt heller.

Skrevet

Jo, vi fordeler gutten mellom besteforeldrene. Har barnevakt minst hver 14 dag av og tl hver uke. Presser meg selv om jeg ikke vil. Ønsker at de skal få god kontakt med ham alle sammen. Vi må lære oss dette da..:) Ikke lett å gi slipp på kontroll alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...