Gå til innhold

Var hos legen i dag.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

I og med at jeg hade så svakt utslag pågraviditetstesten jeg tok hjemme så reiste jeg en tur til legen også. Siden jeg var så tidlig i svangerskapet tok hun en celleprøve på meg.Samtidig kjente hun på livmoren.

Jeg hadde SM 11.11.07 og har da termin 18.08.08. Og ut i fra det er jeg 5 uker på vei. Men da hun kjente på den sa hun at det virket som jeg heller var 8-9 uker på vei. Eller så var det tvillinger.

Samtidig vet jeg når unnfangelsen var slik at det kan ikke være så sent som 19.08.07. Men ialle fall en uke før.

Så nå lurer jeg veldig.. er jeg lenger på vei eller skal jeg ha tvillinger.... Noen som har vært borti lignende tilfelle..?

Når kan man se på ultralyd om det er tvillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg gikk med min første, så trodde jordmor i uke 10 at jeg enten var lenger på vei eller at jeg hadde mer enn en inni der... Hun anbefalte oss privat ultralyd. Det kostet peng, Volvat,tror det var 800-900,- men var verdt det. Da visste vi at det bare var et barn,ikke to. Jeg hadde bare stor livmor :)

 

På den kontrollen vi var på så lyttet hun etter hjerteslag til to også,men fant kun ett. Men anbefalte privat ul likevel,hvis vi ikke klarte å holde oss til uke 18 :) Og det klarte vi jo ikke!

 

Lykke til samme hva resultatet er. Om det er stor livmor eller tvillinger...Eller lenger på vei enn antatt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på tidlig ul i dag..trodde jeg var 8 uker i morgen, men ble satt ned til 6+3, og vi så at det var ett embryo med 122 hjerteslag pr min, og vi fikk høre hjertelysen også! Bet. 1200 kr på majorstuaklinikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...