Gå til innhold

Hjelp meg da... "krangel" med NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off, vi har fått så mye forskjellig informasjon av NAV at vi har "mistet" di 6 ukene far har krav på.

Jeg har tjent meg opp til foreldrepenger i en stilling som er lavere enn 50 prosent, og før jeg gikk ut i permisjon så fikk jeg beskjed om at da ble disse 6 ukene (fedrekvote) overført meg. Han kunne ikke få dem da. Jeg leste meg til det på nettet også...Det var greit.

MEN....

Nå etter at permisjonen min er ferdig finner jeg ut at jeg aldri har fått disse ukene, og når jeg ringer og spør hvor disse ukene ble av, så sier di at vi hadde rett på fedrekvoten alikevel..., men di er usikkre på om han kan få dem... WHAT?

Han måtte ha søkt om utsettelse av ukene, men vi kan jo ikke søke på noe vi ikke vet vi har hatt rett på.. PLUSS det står ikke noe om å søke om utsettelse på nettet.

Noen som vet om han kan få mine uker nå, når jeg ikke har fått dem..?

Off..ble langt og rotete..

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer det at de 6 ukene skal tas etter dine. Men om NAV har gjort feil er det mulig å trikse det til. Her ble det også gjort feil. Men NAV fikset den. De skrev rett og slett at far hadde tatt disse ukene rett etter mine. Utbetalte han pengene for permisjonen og så kunne han velge selv når han ville ta de ut. Så lenge mannen din tar de 6 ukene har egentlig ikke nav noe med når så lenge papirene er skrevet etter loven.

De kan ikke nekte han disse ukene uansett. Men litt problem blir det kanskje i og med at far bør ta ut denne permisjonen i samme år som du er ferdig med permisjonen din. Og da blir det jo litt lite tid.

Gjest Mayflower
Skrevet

http://nav.no/page?id=805311849

Det som står på nett om fedrekvoten...

Kan ikke si noe annet enn jævla nav!!! De sier så mye forskjellig at jeg blir dåååårlig!!! Ikke får man tak i dem på tlf heller..

Her var det og frem og tilbake og forskjellig info..men ordna seg til slutt da!

Eller det skal man vel ikke si for sikkert..har enda 2uker igjen han skal ta som vi ikke har funnet ut når enda.

Du får bare møte opp der å be dem om å forklare deg helt nøyaktig hva de mener og hvordan det fungerer. *blæh*

Skrevet

Kan bare informere deg om at nav er PLIKTIG til å informere om rettigheter, lover og regler. Så om de har gitt feil info er det de som har gjort feil, om dere skulle få beskjed om at dere burde funnet ut dette selv... Hatt noen av samme probleme selv med feilinfo...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...