Gjest dagdrømmer Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har akkurat laget konfekt med min datter som vi tenkte å gi bort til jul, består av melis, fløte og eggehvite (og tragant og peppermynteolje). I følge oppskriften (fra foreldre og barn) kan dette "legges på glass og nytes jula igjennom". Men det skal jo bare tørkes, ikke stekes, vil ikke fløten da surne? Vil helst ikke gi bort bedervet konfekt i julegave, he he... Kanskje vi burde vente til lille julaften med dette?
Håperpåønskebaby Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hørtes nokså snålt ut ja... Dere kan jo lage de og fryse de?
Gjest dagdrømmer Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Det var jo en ide=) prøvde oss i går også, men oppskriften sa 0,5 l fløte istedet for 0,5 dl på 1 pk melis. Jeg tenker ikke alltid så mye før jeg begynner, så det ble noe flytende, hi hi. Så vi har allerede mislyktes en gang...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Dette må være samme oppskriften som ei jeg jobber sammen med brukte.. I oppskriften hun og venninna hadde brukt sto det også 0,5 l fløte istede for 0,5 dl, så det ble visst mye konfekt der i gården.. Et lite tips, dypp de i sjokolade, så får du sånn after eight konfekt. Kjempe godt!!
Gjest dagdrømmer Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Åja, kanskje det!! Pynta med mokkabønner nå, men kjedelig at alle er like.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå