tingeling78 Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Hei Må si jeg blir veldig lei av så mange syte innlegg. Er det ingen som har snille kjærester da? Jeg for min del har et helt fantastisk forhold. Vært sammen i snart 6 år. Vil bare dele det med dere. Selv om jeg er gravid klarer vi å beholde kjæreste delen av forholdet. Jeg stiller ikke en haug med krav og lager egne gravid regler. Det er faktisk ingen sykdom å være gravid, flere millioner har gjort det før oss. Jeg skal ikke "straffe" samboeren min fordi jeg er gravid. Han trenger oppmerksomhet og nærhet han også. Gutter reagerer nå en gang annerledes enn oss jenter. Er sikker på at de lurer på minst like mange ting som oss, og bekymrer seg, selv om de ikke snakker om det hele tiden. Jeg gir av meg selv og får støtte og oppmerksomhet i massevis. Han sier jo også selv at det er vanskelig for han å føle på alt det jeg går igjennom. Er jo ikke hans kropp det skjer med. Men han syntes det var godt å være med på ul og følte at alt gikk mer inn på han etter det. Skjønner jo at jeg ikke kan snakke for alle her. Noen har faktisk problemer de trenger hjelp med. Jeg har også forståelse for vanskelige svangerskap. Men for de fleste dreier det seg nok om innstilling og hormoner. JA, vi er to i forholdet om å være gravide, men ikke ta livet av forholdet med graviditeten. Kos dere sammen og vis også samboeren litt oppmerksomhet. Lykke til!!
ma-85 Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har også en snill mann Men folk må gjerne skrive om frustrasjonene sine for det. Noen historier her er jo fæle, med menn som virker skikkelig hensynsløse. Det er i alle fall veldig viktig å snakke sammen - ingen som kan gjette hva som er galt om man ikke sier det - det gjelder begge parter.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 jeg har verdens herligste:) i mine øyne:) og har jeg en dårlig dag..så går jeg bare inn her:) og ser hvor bra jeg har det
Gemini7 Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Et scoop av en mann har jeg, virkelig et funn!! Han er omsorgsfull, snill og kjærlig, elsker meg over alt og kan snakke om alt, også det som er vanskelig. Vi deler det meste, snakker åpent og kjenner hverandre ut og inn! Han lager gourmetmat til meg, oppfordrer meg til å shoppe- og blir m på det selv, kommer hjem med overraskelser til meg i ny og ne og behandler meg som ei prinsesse:) Han er bestisen min i tillegg til ektemann, elsker og samtalepartner- skjønenr jeg er heldig ja etter å ha tittet litt her inne i blant. Vi er enda forelska etter 7 år.. Men- jeg har likevel forståelse for damer som ikke har vært like heldig og derfor skriver inn her for å få andres syn på ting. Synes det er teit å avvise dem som snerpete hvis de trenger støtte. Det er jo mange drittsekker rundt omkring oxå!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hei Jeg som deg/dere har det helt supert med samboeren min. Han er snill og hjelpsom og gjor alt heg måtte ønske... Men jeg maser ikke og har ingen ønsker om at han skal ditt eller datt fordi jeg er gravid sånn og slik.. Men noen ting må han gjøre fordi jeg ikke skal bære alt for tungt eller sånn. Men det gjør han uten noen mine og det skulle bare mangle at han også må endre på noe i livet sitt for dette barnet. Ikke fordi han må, men fordi han vil. Men tror at mange som klager her gjør det her og ikke hjemme det er lettere å få forståelse her sikkert. Og det er lettere å klage enn å skryte. Hvis du skryter støtt så tar vi det opp negativt også.. Håper alle får en fin fin jul, og er glade i mannen sin..
mamma`n til nurk Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kunne ikke bedt om en bedre samboer!!! Mitt livs store kjærlighet:) Vi gjør så og si alt for å gjøre hverandre lykkelig:) Han er omsorgsfull, hjelper til med husarbeid(med litt hinting...) sjarmerende, morsom, intelligent, elsker å kose med magen min/dattra hans:) Forteller henne hver dag at han elsker henne, og kysser magen:) Verdens beste kjæreste:))
Davids mamma Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har også en super-snill kjæreste, ikke bare nå som jeg er gravid da selvsagt:-) Jeg tror ikke jeg krever så innmari mye, men humøret svinger... det er han riktignok vant med fra før! Det er kanskje ikke alle fedre som er like klare for papparollen heller, er vel ofte jentene som pusher på med barn? I tillegg er det jo vi som kjenner alle forandringene i kroppen, får informasjon og er i hovedrollen. Jeg er sikker på at den kommende far ikke alltid har det så enkelt han heller, selv om han ikke får bekkenproblemer eller kvalme:-) Vi er nå uansett alltid flinke til å klage. Jeg har lest at klaging stort sett reflekterer hvor bra vi har det. Ikke mange i Norge som klager over at du fryser, sulter, er undertrykt etc...
Bebbiss Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 *Rekker opp hånda* Jeg har også en snill samboer. Han er fantastisk til å ta husarbeid og går ut med bikjene tidlig som sent. Veldig omtenksom og god! Har hatt enkelte dager da jeg har vært unormalt lett-rørt, men da har jeg passet på å fortelle ham det så han er forberedt og forstår at det ikke er hans feil eller at det er i ferd med å rable for meg. Ellers innbilder jeg meg at jeg har vært forsiktig med å prate for mye om diverse ubehag/småplager. Det er ikke noe han får gjort noe med uansett. Som han sier: Han får ikke gjort noe av dette for meg, men han vil gjerne vite mest mulig om hva som skjer meg, så jeg passer på å fortelle det koselige og litt rare jeg opplever (f.eks. når babyen snur seg) så han får ta del i det som foregår og han er med på alle kontroller hos jordmor. Midt i det hele passer vi på å dusje, spise og legge oss sammen og ta kosekvelder på sofaen hvor vi sitter i hverandres armer og bare er sammen. Dette har vært viktig for oss. Folk rundt spør stadig - både han og meg - hvordan det går med meg og magen. Den blivende pappa havner sånn sett litt i bakgrunnen så jeg passer på å vise ham at jeg er veldig takknemlig for alt han gjør.
kajfla Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Jeg syns selv jeg har verdens beste samboer!!!!
Jordbæret <3 Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har også verdens snilleste samboer. Vi er kjempeforelsket etter snart fem år sammen. Det er ingen tvil om at vi er ment for hverandre. Og vi storkoser oss som gravide sammen. Men jeg har ikke alltid hatt det slik. Jeg har vært sammen med en skikkelig drittsekk. Han mishandlet meg både psykisk og fysisk. Jeg holdt ut i altfor mange år. Kanksje hadde jeg forstått at dette er helt feil dersom jeg hadde hatt ei slik side som dette og kunne snakket med andre om hva jeg opplevde. Jeg sa aldri noe til noen, selv ikke etter at jeg kom meg ut av det. Så jeg synes det er veldig bra at det finnes ei slik side der vi kan komme med både ris og ros. Er jo ikke alle som har det så ille som de synes selv, og da kan det være greit å få ting satt i perspektiv av andre også.
tingeling78 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. desember 2007 Hei igjen.. Nå ble jeg glad. Godt å se at flere har det så bra hjemme:) Fremdeles stor forståelse til de som sliter. Bare hyggelig å kunne dele positive kjæreste opplevelser også. Finnes jo noen go'gutter der ute som fortjener det:)
buena Skrevet 11. desember 2007 #13 Skrevet 11. desember 2007 God morgen:-) jeg har også en fantastisk samboer....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2007 #14 Skrevet 11. desember 2007 Min samboer hadde i utgangspunktet ikke lyst på barnet jeg nå er gravid med, dette var slett ikke planlagt. Men han sa at han ikke vill la meg gå gjennom en abort (han satt og leste om dette i timesvis på nettet), og nå er han bare verdens skjønneste:-) Ser at han er ganske vettskremt, men han behandler meg som en dronning og steller og styrer her hjemme :-)
Nætte;mortil2 Skrevet 11. desember 2007 #15 Skrevet 11. desember 2007 Har også en fantasisk mann som er både husmor og husfar og pappa og mamma til lillegutt!! Sliter med bekkenløsning og kan ikke gjøre så mye, og det er helt ok for han!!! Så må signere under en som skrev en eller annen plass før her inne en eller annen plass at når man leste her inne så verdsetter man sin egen mann utrolig mye mer!! Skjønner at mange sliter og heldigvis er vi forskjellige, for noen av de "slite" grunnene har jeg jo da litt sånn småtrøbbel med å fatte, og da er det sannelig godt å ha gubben sin her som bare syns jeg er rålekker som gravid og gjerne skulle "grafset og tafset" på meg heeeeele dagen!! FLOTT ER HAN!! :-)
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 11. desember 2007 #16 Skrevet 11. desember 2007 Heisann, Jeg Å... jeg Å.. har verdens snilleste sambo!! ;o)
Mininni Skrevet 11. desember 2007 #18 Skrevet 11. desember 2007 Min er et fantastisk unikum av et mannfolk. Ikke bare gleder han seg venvittig til å bli pappa, snakker masse om det og involverer seg virkelig i svangerskapet, men også ellers. Han skryter uhemmet av meg til alle som vil høre på, forteller meg gang på gang hvor fantastisk jeg er og hvor høyt han elsker meg, og kommer med romantiske overraskelser i forskjellige størrelser - alt fra overraskelsestur til Paris og overraskelsesselskaper og utemiddager, til som f.eks i går hvor han tappet i badekaret til meg, dempet lyset og beordret meg oppi så jeg fikk ligge og slappe av så lenge jeg bare orket, for så å følge opp med massasje og innsmøring av fuktighetskrem etterpå! Han jobber mye, men er utrolig flink til å være til stede, og sørger for at jeg til enhver tid føler meg ønsket, elsket og ivaretatt på alle måter. Ville ikke byttet for alt i verden!
Piken på landet Skrevet 11. desember 2007 #19 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har også en skikkelig snill mann. Han stiller opp og har full forståelse for at når jeg er gravid, så er jeg faktisk ikke helt meg selv, jeg orker faktisk ikke like mye som ellers. Du skriver at graviditet ikke er noen sykdom, og du har helt rett i det. Men en graviditet er for de aller fleste likevel ikke uten plager. Og for de fleste tror jeg ikke det er snakk om at mannen skal "straffes", men at det forventes at mannen stiller litt ekstra opp i de ni mnd. Det må jeg si at jeg ikke syns er urimelig. Det er nok også litt annerledes når en har barn fra før av i tillegg til å være gravid å gå i full jobb. De aller færreste gravide har det samme overskuddet når de er gravide. Men jeg er helt enig med deg i at det er mye klaging på menner og samboere her inne. Tror nok at mange klager mer enn de trenger og at det hos noen dreier seg en del om innstilling og hormoner. Men tror nok også at mange menner der ute faktisk ikke tar så mye hensyn. Ikke først og fremt for at de er late eller slemme, men at de ikke forstår hva det innebærer å være gravid. Tror nok mange flere menner kan prøve å sette seg litt inn i hva som skjer med en svanger kvinnekropp :-)
To prinsesser Skrevet 11. desember 2007 #20 Skrevet 11. desember 2007 Jeg oxo har en snill samboer:) Verdens beste for meg
Supertea Skrevet 11. desember 2007 #21 Skrevet 11. desember 2007 Jeg har også en snill mann. Han lager middag til meg hver dag, og jeg får ofte frokost på senga. Vi hadde bare vært sammen en måned da jeg ble gravid, men begge var så innstilt på å bli foreldre at jeg valgte å beholde. Vi kommer bare nærmere hverandre hele tiden, og vi er utrolig like. Både typemessig og når det gjelder holdninger, f.eks. til livet og barneoppdragelse. Jeg føler meg så utrolig heldig som har truffet en slik mann. Vi hadde nok flaks begge to, siden vi tilfeldigvis passer så godt sammen. Det visste vi jo ikke når jeg ble gravid (litt flaut å si det, men det er jo sannheten).
mamiladi Skrevet 11. desember 2007 #22 Skrevet 11. desember 2007 :-) henger meg på denne! Jeg har også verdens snilleste mann. Vi har vært sammen i 7 år og blir bare mer og mer glad i hverandre. Elsker ham ham over alt på jord, og nå gleder vi oss til å få vårt eget kjærlighetsbarn. Vi har litt ulike personligheter, men har felles holdninger så vi har aldri kranglet. Han er snill, sterk, og har et godt hode på skuldrene. Veldig maskulin, men elsker å lage god mat og tar gjerne i et tak både inni og utenpå huset. Dessuten er han den vakreste mannen jeg vet om! :-) blir varm om hjerterota av å tenke på ham.
Trallgård Skrevet 11. desember 2007 #23 Skrevet 11. desember 2007 Endelig en tråd det er verdt å henge seg på Jeg også har værdens beste samboer (i mine øyne) . Han er så snill og omtenksom og har vært en super støttespiller for meg. Er veldig glad for at han er så forsåelsesfull , og jeg tenger ikke be han om noe...alt har liksom kommet veldig naturlig Til helgen skal han på julebord , og det er vel 4 gangen han er ute uten meg under hele graviditeten...ikke fordi jeg nekter han , men fordi han vil være sammen med meg..siden eg ikke får vært ute og festet Han fortjener en superfin julegave... Elsker han så trolig masse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå