Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 hei! Jeg er nå i min 31 uke og har fått litt angst med tanke på at fødselen nærmer seg...Tankene dreier seg ofte om jeg er klar til å bli mor,om jeg klarer dette,om forholdet til min sambo vil holde..om jeg blir en bra nok mor osv...Og jeg kjenner at jeg kunne ha trengt mer tid på å gjøre meg klar til morsrollen..Tiden har gått så utrolig raskt.. Er det vanlig å få litt kalde føtter når termin nærmer seg? Får så dårlig samvittighet ovenfor babyen.Jeg gleder meg jo til å holde henne i armene mine...men er så redd jeg ikke vil klare morsrollen..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Er så fullstendig enig, og kan ikke tenke meg noe annet enn at det er veldig normalt. Er veldig klar for å få ut babyen, men er samtidig livredd for det ...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 kunne ikke blitt mer normalt. hadde det sånn selv, ennå i ny og ne. (er 39uker) vi er jo ingen like, men for meg nå så tenker jeg mest på hvor herlig det skal bli når hun kommer ut. du blir så opptatt av tanken på å bare få det ut av deg at du fort kan glemme de negative tankene.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hei. Det at man får litt panikk når det nærmer seg er både normalt og ikke minst sunt. Tyder på at man har et reflektert og realistisk forhold til å bli mamma. Det er jo et stort ansvar. Selv har jeg vært igjennom ALT det som følger med en gang allerede, da jeg har en datter som allerede har flyttet ut. Oppdro henne alene fra hun var baby. Tar meg i å tenke at jeg må være gal som starter helt på nytt. Men babyen er både ønsket og planlagt, så det er bare innimellom at jeg får litt panikk, hehe. Egentlig gleder jeg meg veldig. Bruk usikkerheten din til noe positivt, ved å reflektere over hvordan du vil oppdra barnet ditt. Det å ha et gjennomtenkt forhold til oppdragerrollen vil gjøre deg til en god mamma. Det er jeg sikker på. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå