lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har fått forskrevet Metformin av min gynekolog. Startet på de for en uke siden, og har el til fredag Bare lurte på om det er noen her med erfaringer fra samme legemiddel? Noe jeg burde være obs på? passe ekstra på? Noen solskinnshistorier? Får vel legge til at jeg fikk dette som et forsøk på å se om det hjalp fordi jeg har hatt så mange SA.
Bobla :) Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Etter hva jeg vet så brukes Metformin i forbindelse med behandling av sukkersyke. Dersom man planlegger en graviditet eller er gravid så bør man slutte på pillene. Er du sikker på at det er metformin pillene heter?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 Helt sikker. Fikk også beskjed om at det ikke var farlig hvis jeg ble gravid, og at jeg skulle fortsette på de ut hele 1.tri.. leste i bruksanvisningen at man ikke skulle ta de når man prøvde eller var gravid. Får ringe den dama i morgen igjen å høre... Forhåpentligvis har hun ikke blandet sammen noe...
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Metformin brukes også i forbindelse med de som har pco. Jeg går på metformin og skal gå på de hele svangerskapet. Jeg vil ikke tro metformin har noen effekt mtp det og bli gravid, men muligens for noen. Noen leger mener dette kan gjøre sjansene mindre for spontanabort. Kombinerer man metformin og pergotime er det mange som blir gravide. Har du pco/pcos?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 Har ikke pco nei, men hun lurer på om jeg har svak endometrise pga veldig sterke mens og el smerter, men ikke noe som vises på noen som helst måte da... Var en ting hun gjerne ville prøve, for å se om det hjalp. Og som hun sa med et smil: det er uansett verdt å prøve, om ikke annet kan jeg garantere at du går lettere ned i vekt. Og det gjør jo ikke akkurat noe Har 6 kilo igjen før jeg er i mål, og har sliti ett helt år med sistnevnte. Vil bare ikke av.. Får bare håpe at det har en effekt da På tide med spire nå synesjeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå