Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Skal ikke guttebabyer også få bli pyntet til jul?! Var innom Lindex, Kapp Ahl, Exit og Cubus i dag. Fant ett antrekk på Lindex, og da mener jeg én bukse, én skjorte og én vest, i str 62.. (Jeg skulle kjøpe i str 74.) På Cubus og Kapp Ahl hadde de ingenting, og på Exit hadde de vel to-tre forskjellige skjorter, én type v-halsgenser, og én vest.. Men til jentene var veggene og stativene fulle av nydelige klær, i utallige varianter. Synes det er skikkelig urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Det har jeg også irritert meg grønn over. Regner med at ca 50% av alle småtroll som skal pyntes til jul er gutter, men de skal tydligvis være like allesammen. En annen ting som irriterer meg er at de eneste pynta klær til gutt er dress og slips med skjorte nesten. Kan de ikke få være babyer ihvertfal det første året????
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Ikke bare i finklærsesongen dette er et problem! Det FLORERER av fine, søte, nydelige, flotte, praktiske klær til jenter i alle butikker, mens det til gutter finnes dongeribukser, mørke joggebukser, vanlige gensere (gjerne i kjedelige, mørke farger) og et par forskjellige skjorter. Er så KJEDELIG! Bare det med klærne er nesten nok til å ønske seg jente neste gang!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 det finnes, men du må på litt dyrere steder dessverre:-( Og ofte er det ikke til de helt minste igjen. Jeg har selv bestilt noe fra www.nok200.com. Bukse, vest og skjorte:-)
Kaja_07 Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Jeg vet, det er helt håpløst med penklær til gutter. Har endt opp med å kjøpe skjorte og sko på H&M, og en pen bukse med seler fra Mex (kjøpt på Fru Lyng). Merkelig at butikkene gjør noe med dette, har hørt folk klage på det i mange år..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Har funnet mye tøft til gutten min jeg har mye fint i merket name it newborn.... Ellers hadde de fin matdrosdress på cubus . Kjøpt mye kult ellers også som ikke er penklær, men noen av disse klærne er litt dyrere ja,men ikke alt jeg har kjøpt....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Ja, Name it newborn har fine klær, problemet er bare at Exit tar inn veldig få eksemplarer i hver str av hvert plagg, så de er utsolgt med én gang. Og så går de bare opp til str 62 tror jeg, ihvertfall newborn. Det finnes bare én butikk til her jeg bor som selger babyklær, så jeg må innom der, og krysse fingrene for at de har noe fint. Skulle bare ønske det var MYE større utvalg! Vil ha noe jeg liker, og ikke være nødt til å kjøpe et juleantrekk bare fordi det ikke finnes noe annet. Og det stemmer at det er slik resten av året også, jentestativene er fulle av flotte og varierte klær, mens guttene har 4-5 plagg å velge mellom, alle i fargene mørkeblått, brunt og svart... (Men lindex har hatt en del fint hverdagstøy til gutter, bare så synd de ikke tar inn flere plagg i hver str, sånn at man slipper at de er utsolgt med én gang.) HI, igjen.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Jeg vet hva du mener, jeg har 3 gutter og har kjent frustrasjonen over lite utvalg i gutteklær gang på gang. Og detgjelder ikke bare finklær, utvalget i luer, hansker, votter, hodeplagg på sommerstid og sommerklær suger like mye. Skulle kjøre hansker til 5 åring for litt siden og de hadde 2 par igjen i hans størrelse, kun u sort og påandre siden av stativet hang det minst 10 ulike varianter for jenter i alle mulige størrelser,det er så utrolig teit at det skal være så stor froskjell, gutter trenger da klær like mye som jenter! Kanskje til og med mer siden de ofte sliter mer på klærene enn jenter...grrr....kjenner jeg blir irritert her, hehe... Men at det er lite utvalg i finklær til gutter forstår jeg på en måte da, tradisjonelt er det jo bare to ting gutter/menn har kunnet pynte seg med det siste århundret, og det er dress (eller tilsvarende) og matrosdress, men da kunne de godt ha hatt mer variasjon i fargene på skjortene, slips, vester osvi det minste, og mer i hver størrelse!
Linda-Kristin=) Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 har du sett på HM? der har de en søt svart stipete dressbukse med dressvest til 129 kr pr sett tror jeg det var... skulle kjøpe den jeg, men da hadde de bare i 62... vet ikke hvor du bor, men jeg lette i hele trondheim for å finne den dressen i rett str men ingen hadde noe igjen... endte opp med å kjøpe 3dobbelt så dyr dress på exit... og så skal den jo bare brukes en gang... :s
Kosel Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 jeg har kjøpt det dress settet på H&M pluss hvit smokinskjørte med sort sløyfe og "dressko". har i 68. men de hadde da i alle mulige str. Fant også endel skjørter med v-hals gensere/vester til som også er veldig fint da. Prøvde antrekket i dag og han var suuuuuper søt c",)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 Takk for tips, men vi har dessverre ikke H&M her. HI
Smellt P. Tjukka Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Finner ikke penklær til mine to jenter heller jeg :-( Mye stygt ....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #13 Skrevet 10. desember 2007 Så en helt utrolig nydelig kjole på Cubus. Det er den fineste babykjolen jeg noen gang har sett! Får ikke til å forklare hvordan den så ut, annet enn at den var rød, tror den het Olga. Den var ikke sånn sukkersøt, bare veldig, veldig fin. HI
Sommerfugl78 Skrevet 10. desember 2007 #14 Skrevet 10. desember 2007 Jeg fant en fin bukse og skjorte til gutten min (nå 3,5 mnd) for vel en mnd siden på Zara i Oslo. De hadde to typer bukser og én skjorte til gutt.... og hele vegger av utvalg til jenter. Han trenger snart 68 i klær, og jeg var innom H&M, huff så mye kjedelig! Mørke klær, kun én sparkebukse og den var ikke noe fin. Blir jo helt deppa av å gå å se på klær, det som egentlig skal være bare kos.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 10. desember 2007 #15 Skrevet 10. desember 2007 Vi kikket etter klær til julaften, men var ikke mye til en gutt i kategorien penklær 4 mnd. Var innom barnas hus og falt for grå og rødstripete body og longs m/ben (Joha)...strategisk plassert ved utgangen... Junior skal få være nisse på julaften han Så slipper han også å ha på seg tjukke klær som han ikke får beveget seg i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå