Gå til innhold

Mat:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei:) Er litt nysgjerrig av meg og tenkte derfor jeg skulle høre hvilket matinntak dere har iløpet av en dag:)

Min dag ser slik ut:

Frokost kl: 0600: 3 brødskiver og et glass jus.

Mellommåltid på jobb i 11 tiden: 1 brødskive og litt frukt.

Lunsj i 1 tiden: 2 brødskiver.

Middag i 5 halv 6 tiden.

Kvelds: Et par grove knekkebrød og et glass jus.

 

Drikker vann ofte, men går ikke en dag uten at jeg spiser godteri:(

Synes dere det var mye? Vil gjerne høre andres meninger også:)

Er forresten 24+6 idag og har lagt på meg 6 kg tilsammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei vet du det hørtes bare veldig godt ut :)

jeg har frokost når jeg står opp..noe som er litt avhengig av skole/eksamen eller..ja..alt slik..

da spiser jeg 2 brødskiver...

så går det et par timer så spiser jeg enten pizza,eller et par brødskiver til..

på ettermiddagen er det middag... middag mellom 4 og 7 passer meg egentlig dårlig så blir liggende på sofaen kvalm og dårlig en time eller to etter middag..

på kvelden spiser vi enten noe goodt..har en ting for lasagne for tiden..merkelig..så spiser enten noe slikt eller et par brødskiver til..

det er litt avhengig av hvor mye middag jeg klarte å få i meg før smertene kom...og litt hva jeg har lyst på..hehe..er litt rar i matveien for tiden,men..ja...

gidder ikke nekte meg mat om jeg vil ha..og klarer aldri spise så mye uansett av varmmat så... :S

Skrevet

*sommerfugl*

Hehe... Klarer ikke nekte meg noe mat jeg heller, og må ha mat for å fungere på jobb.. Har aldri hatt problemer med vekten før jeg ble gravid, har bestandi spist det jeg har lyst på:) Så lurer derfor på om all den maten er sunn for meg og barnet:) Føler liksom at jeg spiser heletiden og er redd for at vekten skal lide under det, hehe... Kanskje kutte litt ned på godterier, men det er sååå vanskelig!!!:) hehe....

Skrevet

hehe...

nei vet du..jeg syntes ikke vi skal nekte oss selv...

jeg føler ihvertfall at jeg har nok plager som det er...spiser jeg ikke når jeg er sulten blir jeg bare kvalm og ekkel...klarer heller ikke sett meg ned å spise knekkebrød med hvitost hvis det er omelett jeg virkelig har lyst på...godteri spiser jeg også daglig..hehe..men ikke såå mye da...men spiser jeg ikke nok mat så øker godterspisingen uten tvil...

har sluttet å røyke..har kuttet ut å drikke alkohol...noe må vi jo få ha vi og...

sukk....hehe..

Skrevet

Hehe.. Ja, vi får heller ta noen ekstra trilleturer når den lille blir født :P Er du langt på vei da?

Skrevet

Hei!

 

Det var godt å se at det ikke var så galt for min del ::)

 

Jeg spiser vel ca det samme som deg tror jeg, men mindre brød da. Jeg blir så fort sulten hvis jeg ikke har ordentlig sunt og grovt brød med masse sunt pålegg på..

 

Frokost kl 0730: En tallerken havregrøt med kanel, tørket frukt og nøtter

Mellommåltid ca kl 10.30: en liten salat eller et par brødskiver

Lunsj ca kl 14: en liten salat eller yoghurt naturell med frukt eller bær

Middag i 5-6 tiden

Kvelds: et par brødskiver eller noe annet sunt

 

Drikker altfor lite vann, må bli flinkere til det. I tillegg, kan jeg godt spise litt frukt imellom måltidene hvis det er tilgjengelig. Tror jeg har gått opp ca 2-3 kg og er 17 uker på vei.

 

Prøver å spise relativt sunt hele tiden, med hjemmelaget mat all the way, men det er ikke lett å la være å spise noe usunt... Tenk det, det er faktisk vanskeligere å la sukkeret være, enn å slutte å røyke! Skummelt... :)

 

Ha en fin kveld!

Skrevet

hehe...ja,vi får det..glede meg..!!!

er 13+4 :) så har termin i juni...perfekt syntes jeg :)

gleder meg sånn!!!

når har du termin da?? og hvorfor er du anonym??

Skrevet

Ahh. Men det er jo en kjempefin tid å få barn på:)

Jeg har termin 27 mars:) Klarer nesten ikke vente!!!=) Hehe...

Vet ikke hvorfor jeg er "anonym" har ikke noe godt svar på det, har liksom bestandig vært det. Men tror det var du som svarte meg på det innlegget jeg skrev i dag ang. søknad til NAV, hvis du husker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...