Gå til innhold

Mulig å spise under fødsel i Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i USA fikk jeg nettopp vite at man ikke kan spise noe under fødsel, kun drikke klare vesker som vann, juice, kaffe (!!). Dette fordi at man ved et eventuelt hastekeisersnitt ikke bør ha spist noe på forhånd. Mat er kanskje ikke det man tenker mest på under fødsel, men med tanke på at en fødsel lett kan ta 13 timer eller mer, så må man vel bli veldig slapp uten? Mannen min mente man fikk intravenøst, men synes ikke akkurat det virker så fristende...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk frukt og saft på føden sist, men klarte ikke å spise frukten før etter på.

Skrevet

Fikk mat under fødselen jeg ja, selv om vi visste at det kunne ende med keisersnitt slik som 1 gang..

En er nødt på næring slik at en kommer seg igjennom fødselen..

Skrevet

jeg både spiste og drakk som en gaaaaaaal under fødsel :) hadde mugge med saft og isbiter og glass med sugerør, og de brødskivene man får der smakte sinnsykt godt der og da haha

Skrevet

jordmor her anbefalte meg å spise før fødselen/tidlig i fødselen fordi di fleste ikke klarer tanken på mat under selve fødselen, og dersom det da skulle ta lang tid mister man mye krefter uten mat...

men jeg fikk tilbyd mat under fødselen ja!=)

Skrevet

fikk beskjed om att det å spise feks sjokolade og søtt nettopp for å ha energi under fødselen, ved førstemann.

Skrevet

Jeg også fikk tilbud om mat, men hadde i grunnen ikke matlyst. Spiste litt banan og drakk en del saft og vann.

Skrevet

Da storesøster ble født fikk jeg faktisk tilbud om full middagstallerken ved seks centimeters åpning, hehe...

Ikke at det var noe vits i, for jeg hadde null matlyst under hele fødselen. Og på slutten var jeg direkte kvalm og brakk meg i et sett. Men det er i alle fall helt "lov" å spise under fødselen i Norge.

Skrevet

Jeg fikk spise, det endte med hastekeisersnitt i våken tilstand.. Behøvde ikke narkose faktisk:D Heldigviiis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...