Gå til innhold

Noen som sover dårlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror øynene mine snart detter ut. Jeg sover så dårlig. Opp for å gå på do. På lørdag kveld hadde jeg grusomt vondt i mage og rygg og låg nærmere 3 timer før jeg endelig klarte å sovne. Ikke sover jeg lenge om gangen heller. I 5-6 tiden er jeg våken og klarer ikke sove mer selv om jeg er trett. Får ikke sove om jeg legger meg tidligere heller. Prøver å få et par timer midt på dagen, men ikke alltid det heller. Kommer til å være helt utslitt før fødselen.

Noen flere som har det slik? Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover mellom 1-2 timer i strekk av gangen. Så blir lite søvn her å. Vondt i ryggen, kvalme, halsbrann, et barn til så ønsker bare å bli ferdig nå. Og at jeg får sove etter fødselen.

Skrevet

sliter jeg og,... våkner kjempe lett av lyder og har store vansker med å få til å sovne i det hele tatt ... 3 dagen min på rad nå uten søvn.

Dvs litt har jeg jo sovet innimellom,men det er en time her og der og så ligge og vri seg resten.. sukk*

Babyen er en del våken om natten og , så det hejlper jo heller ikke.. den begyner å sparke og snurre rundt inni magen ...

Skrevet

Har desverre ikke gode råd, men jeg har det ¨på samme måte. Er nå også enormt "urolig" ikroppen og følger det kribler alle veier.... Ligger lenge før jeg sovner, er utrolig tett i nesen om natten også slik at når jeg endelig sovner så våkner jeg av at munnen er sandpapir pga at jeg ikke klarer å puste med nesen........

Jaja, det følger jo med og snart er det over;-)

Om å gjøre å få hvilt seg om dagen, evt sykemelde deg om du ikke allerede er det!

Skrevet

Jaaaaaaaaaaaaaaaa! Lå våken fra 0130 til 6 i natt....zzzzhostet til den store gullmedaljen...sov derimot noen timer fra kl 10 og utover men fra langt nær nok. Er i uke 34 med tvillinger og vil snart ha det hele overstått. null overskudd her i gården gitt ;(

Skrevet

Ørepropper har fungert veldig bra på meg. Før jeg begynte med det, våknet jeg av alt og ingenting, men nå kan jeg endelig sove sammenhengende! :D

Skrevet

Hehe akkurat som meg. Jeg har bekkenløsning og sliter litt med å finne gode ligge stillinger- over tid. Det å snu seg er jo et eget prosjekt. Har ikke noen spesielle råd, annet enn å prøve å finne den beste ligge stillingen for deg. Jeg synes det hjelper med en pute mellom knærne når du ligger på siden. Prøv også å ikke spise for sent, så slipper du kanskje halsbrann og oppstøt. En god bok er heller ikke å forakte- blir jo litt trøtt av det også. Samtidig kan du jo prøve å tenke på annet enn å irritere deg over at du ikke får sove, det hjelper jo masse på bare det å ligge og slappe av også.

:)

Skrevet

Jeg sov én eneste time i natt; la meg tolv, sovnet og våknet halv ett ca.. Klarte å sovne litt igjen, men våknet igjen klokken ett...deretter fikk jeg ikke sove i det hele tatt.. Sto opp, drakk sove-te og la meg igjen.. leste litt bok, og forsøkte å sove på nytt, men da klokken ble fem sto jeg opp. Satt og så på "jul i skomakergaten" til sambo sto opp rundt halv ni.

Har vært hos legen i dag pga hodepine, og blodtrykket var for høyt - men han sa det var vanskelig å vite om jeg hadde høyt blodtrykk pga. søvnmangel, eller søvnmangel pga. høyt blodtrykk. Så han ba meg kjøpe med beroligende massasjeolje, og kreve massasje av min kjære i kveld. Deretter skulle jeg ta en varm dusj og krype til køys, så skal jeg tilbake å se om blodtrykket har sunket i morgen. Så nå GLEDER jeg meg til massasje og håper det blir litt søvn av det :)

Skrevet

Skjønner så alt for godt hvordan du har det!!! Om det er natt eller dag - et fett for meg...sover like mye/lite uansett.

Anyway - dette er mine søvntiltak:

- Nok puter og dyner som kan bygge opp armer, bein, rygg, bekken ol.

- Passe på å ha lyset slukket i resten av huset, slik at jeg ikke vekkes unødvendig når jeg er ute og går.

- en relativt kjedelig lydbok. Den monotone stemmen hjelper meg å sovne.

- ørepropper hvis nødvendig

- ikke spise så seint på kvelden for da unngår jeg sure oppstøt

- og (det beste tipset) Varmepute! Den legges på det stedet som er mest vondt i øyeblikket. Bedøvende og deilig!

For ett par uker siden så forsøkte jeg å la være og sove på dagen for på den måten og kunne mobilisere nok trøtthet til å sove gjennom natten. Det gikk skikkelig dårlig. FAstlegen min frarådet meg dette. Han sa dette: "Tenk hvis fødselen starter litt ut på ettermiddagen .- så har ikke du sovet på 36 timer fordi du "sparer". Da kommer du til bli totalt utslitt.

Så nå sover jeg så snart jeg er trøtt:)

Skrevet

Takk for gode råd.

Jeg har 4 puter jeg bruker, men kunne godt hatt flere. Får finne frem en dyne heller.

Lydbok er vanskelig. Har kun dvd-spiller som vi hører på cd'er og den er i stua.

Bor på landet og det er ganske stille her, så ørepropper tror jeg ikke jeg trenger.

Lyset er slukket, men må ha på når jeg skal på toalettet på natta, ellers ser jeg ingenting.

Varmepute tror jeg at jeg skal prøve.

Har jo hatt menssmerter i flere uker. Mest vonde på kvelden, så en varmepute kan nok hjelpe ja.

Takk, takk.

Skrevet

Jeg våkner hver morgen i 4 tiden fordi jeg må tisse, og da får jeg ikke sove igjen etterpå. Tar med meg dyna ut på stua og ligger der og titter på TV, BIMér og sovner omsider i 10 tiden.. Utrolig slitsomt, men jordmor sa jeg bare måtte prøve å samle opp søvn der det var mulig..

Skrevet

Kjenner meg godt igjen.. sitter her nå klokka ti over halv åtte, skulle ikke opp før åtte men måtte bare stå opp. Har ligget våken siden tre. Vet ikke hvorfor, er selvfølgelig vondt i bekken og nakke etc men jeg er bare ikke trett. På ettermiddagen derimot..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...