Gå til innhold

Bittelitt fruktose i grøten:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Smakte på Nestle sine grøter nå. Helt smakløse synes jeg.Særlig havre/risgrøt. Smaker vann. Før fikk Nestle masse kritikk for å ha i alt for mye sukker og salt i babymaten. Husker selv for 18 år siden da jeg fikk min siste at grøtene og middagene smakte himmelskt. Det ble helt feil. Altfor mye smak av sukker og krydder. Men kan det skade å gjøre smaken litt mer levende med å ha på bittelitt fruktsukker på grøten da. Babyen min synes ikke grøten smaker noe godt. Skal liksom være så veldig fritt for alt også nå. Babyene hat jo ikke sukkersyke. Tror ikke noen korn med fruktose skader. Da heter det fortsatt grøt med veldig lite sukker. Kan vel ikke skade. Yoghurt er fullt av sukker, men alle synes at det er greit til 10 måneders gamle babyer. Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med fruktmos, det elsker gutten min og hjelper også på å holde magen i sjakk. Jeg bruker et fruktbeger per dag, noen skjeer i lunsjgrøt, dessert etter middag og noe i kveldsgrøt. Sukker reagerer han skikkelig på, fikk en hipp kjeks en dag og han var i himmelen før han havnet rett i kjelleren og bare gren og gren totalt utslitt av "himmelen" han hadde vært i. Skal ihvertfall spare han for slike hopp i blodsukkeret til han er eldre.

Skrevet

fruktose omdannes lettere til kroppsfett og er ikke anbefalt i matvarer, har ernerings eksamem i morgen så derfor vet jeg d. hehe... ville nok ikke anbefalt fruktose i babygrøt!

Skrevet

Fruktose gir blodsukker stigning på lik linje med vanlig sukker. Har diabetiker gutt, så har erfaring. Babyene er ikke vant til søte, salte eller sure smaker for dens saks skyld, så tror ikke de er så kresne når det kommer til grøten:)

Skrevet

grøten smaker ikke det samme for deg som for babyen, de har mye mere følsomme smaksløker.... hvis han ikke liker grøten så prøv heller en annen... eller ha fruktmos på grøten :o)

lykke til!

Skrevet

mosa banan i grøten er en hit her;)

Skrevet

Da mini fikk maisgrøt i starten blanda jeg med fruktmos på glass. Nå får han 6mndrs grøt. Jeg bruker de grøtene som er tilsatt frukt. De smaker godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...