Gå til innhold

ditt beste råd for behandling av såre valker??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker zinksalve. Det fungerer veldig bra når det først har blitt sårt.

Skrevet

Ren og tørr etter lufttørking/'dabbing' med gassklut, la ligge naken så mye som mulig, og så potetmel i alle folder!

Skrevet

jeg bruker A-derma sin spesial zink salve ,og den fungerer kjempebra her. både på halsen, under armene og på rumpa.

Skrevet

Støtter rådet om lufttørking og potetmel:)

Skrevet

har fått fotallt at salver skal man styre unna da di holder fuktigheten og gjør at man blir mere sår=/

vi bruker lufttøking og talkum pudder som vi kjøper på apoteket=)

Skrevet

Min lille tass har vært veldig plaget med dette, og en fysioterapeut ga oss et bra råd: Så ofte du kommer på det, i hvertfall hver gang babyen ligger på stellebordet skal du "dra" i huden slik at du retter ut valkene (ikke hardt altså). Når du retter ut huden ofte blir ikke valkene så dype og "kantete", og det blir ikke fullt så tett, og så får du luftet, tørket og eventuelt pudret i tillegg. Her forsvant problemet fort!

Skrevet

Potetmel funker knall:) Husk å vaske og slikt først, ikke tørke hardt men forsiktig slik at det ikke blir sårt, men helt tørt..

Skrevet

Vi hadde og dette problemet på halsen og i armhulene på bitteliten baby. Fikk tips om å vaske med litt pyrisept og tørke godt med gassklut og så kunne du smøre på canesten, da dette egentlig er en slags sopp. Må legge til at dette luktet litt i foldene hennes.

Men problemet forsvant ganske fort iallefall. Så nå anbefaler jeg dette til alle:)

Skrevet

Ja, det er sikekrt bra med canesten om det er blitt sopp der. Men om det ikke er sopp der, så syns jeg det er litt heavy og bruke soppkrem som "første" middel liksom.

Skrevet

Jeg bruker Inotyol jeg...funker veldig bra...får kjøpt på apoteket...

Skrevet

Vitapan virker veldig, veldig bra! Har brukt det på de to store, og nå på lillemor. Etter en påsmørning er det mye bedre!

Har også lest at potetmel eller talkum ikke er så bra ved sår hud, det liksom binder seg i såret og kan gi betennelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...