Gå til innhold

Bruker dere tisselaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Ble anbefalt at jeg ikke skulle bruke tisselaken på Reflex i Tromsø - grunnet at det er risikabelt om barnet blir liggende med nesen ned i dette (krybbedød). Vil egentøig ikke la meg skremme, men når de som jobber i en barnebutikk sier det må jeg innrømme at jeg ble skeptisk. Noen som bet nor om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette, men hadde ikke tenkt til å bruke tisselaken uansett

Jeg har ikke noen barn fra før, så kan hende det trengs mer enn jeg tror, men hvor mye går egentlig gjennom bleien om natten?

Jeg har lanolin saueskinn som baby skal sove på, så den trekker vel opp det meste som søles, har hørt at tisselaken er ganske ubehagelig for babis uansett, blir varmt og klamt...

Sett at det er noen linker til div krybbedødartikler på internett under den brukt-madrass-debatten, kanskje du finner mer info der

Skrevet

Tisselaken skal ikke legges under hodet til babyen.

Det skal legges ca. 20 cm fra madrassens/lakenets øverste del.

Det er derfor tisselaken er mindre enn vanlig laken.

Dette iflg ansatte på Babyshop :-)

Skrevet

De tisselaknene jeg har sett er stretch, og da er det ikke så lett å velge bort å ha det under hodet... Infoen jeg fikk på Reflex var den samme - at det ikke skulle være under hodet. Skjønner da ikke hvorfor det lages hele stretchlaken med tissebekledning.

Skrevet

Jeg kjøpte på Babyshop og det er ikke i strech..

Er som et lite, tynt håndkle som skal legges under det vanlige lakenet, ca. 20 cm fra madrassens øverste del..

Madrasslengen til vår babyseng er 90 cm og lakenet er 67 cm langt..

Som sagt, dette var det jeg fikk info om på Babyshop..

Skrevet

jeg også kjøpte et tisselaken på sparkjøp og det også var full lengde på det slik som madrassen var. men jeg hadde tenkt å ha et lammeskinn oppå så da kommer jo ikke hodet nedi tisselakenet uansett...er litt grei å ha et tisselaken der synst jeg i tilfelle det skulle komme på sengen så slipper jeg å rense hele madrassen.

Skrevet

syntes egentlig det er helt unødvendig med tisselaken,med de bleiene som finnes på markede idag,skal det mye til for at senga blir våt,ungene skiftes jo på ganske ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...