Gå til innhold

Noen som har vært på island?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder en eventuell julegave. Når på året er det best å reise dit? Jeg hadde i utgangspunktet tenkt april/mai, men det er kanskje ikke den beste tiden? Har nok ikke råd sånn midt i sesongen, regner med at det koster flesk da.

Er det slik at å leie bil under oppholdet er et must, eller finnes det andre måter å komme seg rundt på?

Weekendturer er faktisk ikke så dyre i den perioden, men blir jo litt lite å bare være i tre dager?

Håper noen har noen gode råd. Er anonym for ikke å røpe meg mht evt julegave.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde en barnefri helg på Island for et par år siden, og det kan jeg bare anbefale på det varmeste. Sånn bortsett fra at det var beinkaldt, vi var der i desember, så kle dere godt hvis det er snakk om vintertur. Vi kom på fredag ettermiddag, var innom den blå lagune (et must, utrolig kult å bade i snøvær og mørke!) og spiste en fantastisk fiskemiddag med god vin etterpå. Lørdagen hadde vi satt av til shopping. De har forbløffende fine butikker der, men billig er det ikke. Maten er heller ikke billig, men til gjengjeld veldig god. Søndag dro vi på organisert rundtur og så bla geysiere. Like greit å dra på organisert tur, da kommer du til interessante steder, og selv utenfor sesongen var ikke det noe problem. Nei, dra til Island!

• 4 uker senere...
Skrevet

Nå er vel julegavehandelen ferdig, men jeg svarer likevel.

Vi var på Island da jeg var gravid. Vi leide bil og kjørte rundt hele øya på en drøy uke. Utrolig flott natur, og det var en kjempefin tur.

Vi vurderte å kjøpe en pakke hjemmefra med fly, leiebil og overnattinger på forskjellige steder, men de pakkene var skrekkelig dyre, så vi bestilte overnatting i Reykjavik og første natt på rundturen på forhånd. Resten fant vi underveis, og det gikk helt fint. Men vi reiste i juni, litt før høysesongen.

Island er et dyrt land! Vi måtte lete lenge før vi fant et sted der vi kunne spise middag til under 300 norske kroner per pers når vi ville smake på de lokale lammerettene. Utrolig godt for øvrig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...