Gå til innhold

hvilke vitaminer tar dere i 3 trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hva slags vitaminer dere tar? pga masse kvalme, så tok jeg bare folsyre fram til 14 uke, etter det har det vært omega 3 med jevne mellomrom, jerntbl måtte jeg ta i et par uker, ellers så var det kvalmest tbl fra uke 7-27 jeg MÅTTE ta. Etter å ha kastet opp en del tbl+ lukten av de, er det ikke fristende å begynne, men det virker som om mange bruker masse forskjellig.... er nå 33 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare trankapsler jeg. :)

Tok folsyre frem til uke 13 ca..

Er 34+2..

Skrevet

tar bare omega 3 og sanasol jeg...

Skrevet

Hei! Jeg vet ikke hvor viktig det er med vitaminer og sånn i 3 tri, eneste jeg vet om, er tranen da, eller omega 3, som er viktig for utviklingen av hjernen til babis... Men tror ingenting er virkelig "nødvendig" om man har et bra kosthold, og man får i seg det fra det. Spise mye fet fisk f.eks.

Jeg tar alt, bare for å være på den sikre siden, ingen problemer med kvalme her, bortesett fra måtte gå over fra flytende tran til trantabletter tidlig i svangerskapet:)

Jeg tar Tran MED A og d vitaminer, multivtaminer UTEN a og d, men som inneholder omtrent alt annet, også tar jeg floradix flytende jerntilskudd, og kalsium når jeg husker det, for den skal jo ikke tas sammen med jernet :)

litt overdrevent, men hvorfor ikke

Gjest Lenchen med jente i magen
Skrevet

Jeg tar omega3 og c-vitaminer

Skrevet

Jeg tar trankapsler daglig. Ellers spiser jeg variert og mye frukt/grønnsaker. Det holder!

Skrevet

Jeg tar Omega 3 høykonsentrert.

Skrevet

jeg tar omega 3 tabletter,også vitamin B for hud og hår.

tar også bringebærbladkapsler...

Skrevet

Tar også Omega 3 (Møller's dobbel med A og D) og jern for lave jernlager. Av og til slenger jeg innpå en multivitamin, men disse dagene tar jeg ikke Møller's Dobbel for å ikke få for mye A-vitamin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...