Gå til innhold

se her...:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en sønn som er 3mnd og 10 dager gammel. Han legger seg vanligvis ved halv ti tida på kvelden, og det tar som regel minst en halv time før han svner. Og da sover han til nesten halv ni om morgenen. Men jeg begynner å lure når kan jeg legge han sånn i halv åtte - åtte tida og forvente at han sover fortsatt hele natta. Har lyst til å få den rutinen i boks. Men er redd at han skal våkne sånn midt på natta og tro at det er morgen eller noe sånt. Hehhe...

Er det noen som har erfaring med dette?

Takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leah sovnet ikke før tidligst 23 helt til hun ble ca 2,5 mnd, da plutselig ble hun surere og surere på kvelden så jeg prøvde å legge henne tidligere..Det funket:) Hun legger seg nå mellom 18 og 18.30 og sover til ca 8 om morgenen(med matpauser underveis da) :) Og når hun la seg i 23-tiden var det morgen mellom 6 og 7..så hun sover faktisk lenger når hun legger seg tidligere:) Lykke til:)

Skrevet

Hei hei:)

Min datter er straks 5 mnd, og har lagt seg ved 22 tiden frem til nå for ikke lenge siden.. Hun sover hele natta, fram til kl 10 ca... Nå fortiden er hun veldig trøtt etter hun har spist kl 19, og jeg legger henne da i senga, hun sover da frem til hun får mat ca kl 22 og sovner etter det, noen ganger sovner hun med en gang andre ganger bruker hun litt lengre tid. Men hun sover fram til kl 10 morgnen etter:)

Du kan jo prøve å legge babyen din ved 19-20, men h*n bør vel også få litt mat senere på kvelden... Dette er min erfaring i allefall, og jeg har heller ikke jobbet for å få det til, dette har hun styrt selv:)

Skrevet

jenta mi har sovet hele netten siden fødsel,legger henne nå kl.22-23. og hun sover til 9-9.30 hun får ikke melk i denne perioden. men når synes dere det er best å beg legging i 19-20 tiden?? og ka tid får de da mat når dere legger de så tidlig??

Skrevet

Hva om du tar det litt sånn gradvis? Da kanskje han ikke legger merke til det en gang. Prøv med kvarter-halv time tidligere fra dag til dag og se an hvordan han tar det....

Skrevet

Takk for svarene. Det høres lurt å ta det litt og litt, men det som er utfordringa er den siste maten. Han får mme hver 3.time ca og da blir den siste kl 21, og så er det stell klokka blir fort 22. Men kanskje øke på mengden de andre måltidene??

Skrevet

Alle er så forskjellige... :-) Morsomt!!! Jeg er skikkelig kontroll-freak, og bestemte meg før jeg fikk lillegutt at jeg skulle gjøre sånn og sånn og sånn... Ganske sår i halsen etterhvert, etter alle kamelene jeg har måttet svelge... :-) Ingenting er som jeg trodde det skulle være, og det er kun gullet mitt som bestemmer. Han har innført rutine om å få siste måltid (tynn velling, startet med det da han var 2 1/2 måned) og mme, kveldsstell og natta mellom 18:30 og 19:30. Gi smokken et par ganger mellom 22:00 og midnatt. Ny mating med tynn velling og mme rundt midnatt/ett tiden. Så sover han til tre, smokken inn, sover til fire, smokken inn, og rundt fem får han mme. Sover til sju, smokk, åtte, smokk og er jeg heldig holder han ut til ni... :-) Enkelte ganger hender det mirakuløst at jeg våkner over halv ti, og han sover ennå, fra smokke-leken klokka åtte... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...