Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Nå er jeg drittlei av å gå rundt og bekymre meg for listeria og toxo hele tiden. Det er slik jeg ser det er nesten ingen mat som er 100% sikker. Noen som vet om en plass man kan teste seg privat i Oslo (majorstuaklinikken, volvat ??). Jeg vet jeg er hysterisk, så ønsker ikke å belaste legen min/offentlig helsevesen med det.
Erisa* Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Problemet med å teste seg, spesielt for toxo, er at du kan få en positiv test, bare fordi du har vært smittet for mange år siden. Da vil ikke den testen si deg noe som helst. Det kan bety at du har blitt smittet mens du var gravid, men du kan like godt ha blitt smittet i barnehagen... Så det er en ganske unyttig blodprøve hvis du ikke mistenker en pågående infeksjon. Hvordan det er med listeria, vet jeg ikke. Regner med at du kan få gjort det på Volvat hvis du likevel ønsker å teste deg. Forstår GODT at du er bekymret, jeg har også merket det godt de siste ukene, med alt som har vært i media osv. Selv om jeg vet at risikoen for å bli smittet er veldig lav, så blir det skummelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå