lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 sliter med nattesøvn... noe vi har gjort lenge med kevin på 4,5 mnd. så noen nevne at hvis de er for overtrøtte når man legger dem på kvelden,så sover de urolig og kommr aldri inn i den dype søvnen, derfor våkner de ofte.. er det noen som kan bekrefte dette? jeg holder kevin våken i 2-3 timer etter siste duppen til han skal legge seg, han er da stuptrøtt! han r egentlig grinete fra han våkner etter siste duppen og frem til han legger seg, så det er mye grining og vi gjør ALT for å underholde han. han legger seg mello 19 og 20. han sovner, men våkner etter 1 time og etter det så sover han bare korte økter, 1-2 timer og våkner altså ofte på natta. burde jeg legge han feks 18.30? burde jeg ikke holde han våken så lenge på kvelden som jeg gjør? vet at ingen har facit, men vil høre ALLES meninger og erfaringer.... denne mammaen begynner å bli veeeldig trøtt og sliten!
Sivalur Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg har ingen fasit, men har merket at de kveldene han legger seg tidlig, sover han mye bedre og lenger enn når han legger seg sent. Da min var en 4-5 mnd gammel, hadde vi tre kvelder hvor han hylskrek til han sovnet - prøvde å bysse osv men ingenting hjalp. Fjerde kvelden tenkte jeg at jeg skulle prøve å legge han mye tidligere enn han pleide - og vips sov han som en stein. Så jeg ville nok heller prøvd å legge han, enn å underholde i to timer før han skal legge seg. Lykke til!
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2007 takk ) er bare redd at han våkner enda tidligere om morgenen, hehe! flere???
Guttemamma til tusen :) Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 det hørtes ut som min gutt var liten!! det jeg gjorde va å ta tida mellom lurene på dagtid, og la han med nøyaktig samme tidsmellomrom på kvelden. i begynelsen ble det veldig tidlig å legge han..men det gikk seg faktisk til! Alt ble mye bedre etter at jeg la han tidligere, og han sov etterhvert lengre ut på morningen! Helt fantastisk:o) Ha ei venninne som holdt på med dette til gutten var over året-altså å holde han våken...men pøvde tilslutt å legge han tidligere, og hun følte også det ble en helt ny verden:o)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2007 så du mener at hvis han er våken i 1,5 time om gangen på dagen, så legger jeg han etter 1,5 time for natta og? men noen ganger orkervhan å være våken i 2 timer, og andre ganger bare 1 time... skal prøve dette ja...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 ja, det er det jeg mener.. er jo verdt et forsøk:o) når han bli eldre så kande tøyes litt mere på kveldene..men når de er så små så er overgangen fra trøtt til overtrøtt minimal..og overtrøtte barn er ikke noe særlig:o) håper det ordner seg for dere:o) (kan foresten legge til at om jeg legger min lille på 1,5 så tøyser han hele natta... da begynner han med å ville opp kl 20, så 21, så 22..... sliiiitsomt!!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå