Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på gaver til ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å bruke ca. 500 pr. unge. Er det litt lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må finne ut av det selv. Hvor mye har du råd til da? Hvi du ikke har råd til mer, så får du la vær å gi dem mer. Sånn er det bare.

Skrevet

Måler man julegavene i penger og ikke i glede er det selvsagt viktig å vite at man ikke ligger under samfunnsakseptabel status.

Skrevet

kommer an på!

Men vi går ikke over 1000,-.

Alt mellom 500-1000,-. Kommer litt an på hva dem ønsker seg osv.

Nå er dem bare 5 og 1,5 år enda da men.

Skrevet

Jeg har strengt tatt råd til å handle mer enn for 900, alikevel gjorde jeg det ikke.

Det er ikke slik at om h*n ønsker seg et akebrett, så må jeg kjøpe noe i tillegg for at akebrettet var så billig.

Fatter ikke at det kan være så vanskelig å forstå at det meste vi finner på av gaver er MER enn bra nok!

Skrevet

Nettopp. Og jeg fatter heller ikke balansenaziene - det gjør hverken meg eller ungene noe om den ene får ipod og den andre får heksedrakta fra Nille til 99 kroner.

Skrevet

Ahh, er det virkelig flere som tenker sånn.

Til tantebarna har jeg i år handlet for 300 til den ene, og 650 til den andre.

Hadde jeg lagt ut det på skravle, hadde samtlige der inne konkludert med at jeg favoriserer en av de.

Skrevet

Ja herlighet slik favorisering kan du da ikke drive på med!

Skrevet

Nei, du må handle for over 1700kr, det har jeg gjort. Alt under hadde den 10 mnd. gamle jenta mi blirr fornærmet for.

Skrevet

Jeg blir kvalm av tanken på alt jeg MÅ kjøpe. I vår familie er det vanlig med mange og dyre gaver, så om en ikke bruker nok, kan en komme til å fremstå som gjerrig. Det er også til å bli kvalm av.

Til spørsmålet ditt, kjøp noe ungen ønsker seg, og noe som passer lommeboka. Du får mye fint for fem hundre.

Skrevet

Djeeeeezzzzeeeeeezzzzzzzzzzzzz... 500 spenn????????????????? Kun samfunnstapere og folk med alvorlige mindreverdighetskomplekser som bruker så lite på ungene sine!! Ungene kommer til å få alvorlige depresjoner hvis du kjøper noe billig dritt for kun 500 spenn... jeg skal bruke minst 6000 kr pr. drittunge!!skjerp deg anonym:-)

Skrevet

Om ungene hadde ønsket seg noe til hundre kroner så hadde de fått det, og jeg hadde heller ikke drysset på med masse annet bare for å komme meg opp til tusen kr.

I år så får de jo mer praktiske gaver enn leker, og jeg syns sletts ikke noe synd på de.

Mi eldste ønsket seg klementiner til sin bursdag for noen år siden, det fikk hun også av sin onkel. 2 klementiner, det var det hun ble gladest for. Det andre hun hadde fått, ble fort glemt. For det var det hun ønsket seg. Så det er ikke penger det går i, det syns jeg blir feil om alt skal måles i penger.

Skrevet

phøøøøø... eneste praktiske du får for 100 spenn er en ussel osthøvel på Nille... Tenk litt på drittungen grådige kjerring:-)

Skrevet

Det høres suppesøtt ut, men jeg mener like fullt at gavers verdi ikke har så mye med penger å gjøre.

Skrevet

Nei, er ikke lite, man må gi etter ønsker, lyst og ikke minst lommeboken.

Personlig har vist vår lommebok stått på vid dør denne jula, for begynte å regne gaver til han eldste her og i sted og jeg tør ikke regne det ferdig:(

Skal vi se:

iPod 500 (spleisings)

Høretelefoner 280

Joggedress og sekk 370

3 spiderman filmer: ca 250

Auauau, vi har tre barn...

Skrevet

kjøpte du joggedressen på Fretex? den hørtes jævlig billig ut:-)

Skrevet

Jeg bruker så mye penger som det jeg har tenkt å kjøpe, koster. :-)

Sjelden mer enn 500, for egentlig ser jeg ikke poenget.

Skrevet

Hehe, umbro-dress. helt ny, faktisk. Ingen har brukt den før:) Helt sant:) *Stolt*, og sekken var kjempebillig, fikk medlemspris på den;)

Skrevet

Jeg bruker selvsagt ike mindre en 50 000 per unge, bruker man mindre en det skulle man ikke hatt unger. Oi og okke

Skrevet

Uhaaa.... Jeg tenker dessverre at jeg må bruke ca. like mye penger på hver av søstrene mine. Nå er jeg "orntlikompis" med bare ei av dem, så jeg må jo nesten behandle dem likt hva materielle saker angår. :-) Er likevel enig i at penger ikke bør ha så mye å si. Men ville dere virkelig ikke reagert dersom den ene søstra deres ga en gave for 200 kr til dere og en gave til 1500 kr til den andre søstra? Jeg ville nå iallfall lurt på åffer, lissom.... ;-)

Skrevet

Vesla fikk 10 000 kr av meg i ettårs gave.

Når hun fylte to, så kostet vel gaven 349 kr om jeg husker rett.

Til jul er jeg mest opptatt av å finne noe som hun liker, som ikke bråker. :-))

Så får vi sjå da, ka det blir i år.

Noe dyrt blir det hvertfall ikke.

Skrevet

De ønsker seg helt sikkert ikke kjøpekort gjeld og smalhans utover nyåret fordi en har brukt penger en ikke har.

Skrevet

nei det er ikke lite...=)..

også kommer det jo an på lommeboken din,

og barnets alder=)...

er ungen din 1 år så forstår h*n jo ikke prisforskjellenne..

personlig, synes jeg gaver overdrives mer og mer...

det er da tanken som teller...

synes det er å overdrive med ski f.eks til 10 000kr...

det er hele julegreia som teller, ikke bare gavenne ;)..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...