Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Junior har akkurat lært å krype framover, og det store målet er selvfølgelig hunden i huset. Vi passer på og lar han ikke komme bort til hunden som må få være i fred når den ligger og sover. Jeg antar og håper at interessen vil gå over etter en stund, ellers må vi begynne å ha de i hvert sitt rom. Hvordan er det med dere andre, går det greit med hund sammen med babyen?
Willy Wonka Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Min gutt er bare 2 mnd ennå, så ingen krabbing her. Men jeg tenker som deg, hunden skal få lov å være i fred - derfor kommer vi til å passe veldig på. Men jeg "inkluderer" hunden vår veldig når lillegutt ligger på gulvet etc. slik at han skal bli vant til hunden og kanskje ikke mer interessert når han lærer å krype.... Men som sagt, tenker som deg.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Nå vet jeg det er en viss forskjell på hund og katt,men svarer likevel :-) Vi hadde katt da eldstemann var liten og han krabbet så klart etter pusen og ville ta på den og "kose" (les: hardhent riving i pelsen og lett slåing), tanken hans var nok god, men det er jo så klart ikke ideelt behandling for et dyr ;-) Interessen avtok helt klart etterhvert, men ikke helt, innimellom var pus fryktelig spennende. Vi gjorde det slik at om pus ikke ville "misshandles" måtte han pent flytte seg ut av babyen sin rekkevidde, men det er vel litt verre for en hund? Evt kan derejo lage en liten sperring som dere kan sette i døråpningen mellom to rom som babyen ikkevil klare åkrabbe over, men som hundenlett vil kunne traske over slik at den kan gå inn på det rommet når den vil ha fred.Ellers så er de fleste dyr, i hvertfall katter,utrolig flink når det gjelder små barn, det har jeg sett igjen og igjen. De skjønner liksom at babyen ikke vet hva den gjør og godtar det utroligste av pelslugging og "kos" fra et lite barn uten å ta igjen eller ta veldig forsiktig igjen. Ikke at man skal stole på dem uansett så klart, men dog. Og klart man skal lære babyen å være god!
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Hunden flytter seg når jenta vår kommer krabbene eller fingrer borti. Sjelden hun bryr seg om hunden, bortsett fra når hunden spiser noe e.l.
Mrs. Bouquet Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Forresten så mener at hunden skal få være i fred når hun ligger i korga si, men andre steder får hun flytte seg om babyen er plagsom.
LRMG Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Min krabber ikke ennå, men har gjort meg noen tanker. Sånn til vanlig så får hunden bare flytte seg. Vet om noen som belønner at hunden flytter seg (med klikker) slik at den forbinder situasjonen med noe positivt. Men det er viktig at hunden har et sted der den kan få ligge i fred og slappe av. Jeg vurderer å sette opp et eller annet stengsel som hunden kommer over, men ikke junior. Men det bør jo være litt avstand, slik at hunden ikke har en tarzan som står og glor, roper og skaper seg en halvmeter fra soveplassen. Så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, for vi har en liten stue og en hund som liker å være der vi er. Hun er veldig omsorgsfull overfor babyen nå, men vet at hun ikke liker å bli trengt opp i et hjørne, så jeg må finne på noe.
@nemone Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Vi gjør som flere over her sier, at hunden må flytte seg normalt sett, men hun har buret sitt som barna ikke har lov til å gå inn i. Dette har fungert veldig greit, men det blir mer og mer utfordring etter som eldstemann (20 mndr) blir mer og mer utspekulert, men buret et fortsatt hellig, det virker som om eldstemann har skjønt at det virkelig er nei.
apr 07,apr 08 ,Okt 10,prøver Skrevet 11. desember 2007 #8 Skrevet 11. desember 2007 vi har to hunder og en katt. minisnuppa er ikke kjempeopptatt av hundene men hun klatrer på de koser(ikke hardhendt) hvis hun kommer til. katten derimot er en 9 år gammel kasterert hannkatt, veldig rolig og snill, prøver hun alltid å dra i pelsen eller alt annet hun får tak i så må passe på der. hun er aldri alene m hundene. men de velger alltid å være med oss og da får hun holde på synes jeg. de kan gå på plassen sin om de vil, som er på kjøkkenet, da gidder hun ikke følge etter. hun er i full krabbealder m turbofart og 8 mnd. skal sies at hundene våre er rimelig rolige og har lang terskel. de merker mange ganger ikke at hun klapper eller klatrar litt på de der de ligger rett ut på stuegulvet. men på kjøkkenet passer ejg på at hun lar de være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå