Skogro Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg venter mitt 4 barn om 7 uker og de 2 siste kommer til å være ganske tette(16 mnd).Har aldri før brukt bæresjal og blir helt forvirret av disse nettsidene, det er jo så mye å velge i. Tenker det vil være praktisk for meg å bære babyen den første tiden og samtidig ha armene fri. Men hva skal jeg velge??? Det skal ikke være dyrt, enkelt å knyte og passe for meg med ryggproblemer...... Håper noen kan hjelpe meg
Totettitett Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Så gøy at du har lyst til å prøve bæresjal. Jeg vil anbefale deg å gå inn på www.tettinntil.no. Der står ALT du trenger å vite om bæring av barn, samt linker til nettbutikker som selger bæresjal og annet utstyr. Det er VELDIG mye å velge i!! Selv brukte jeg et elastisk sjal av typen MobyD kjøpt på krusedull.no de første månedene (til ca 6 mnd). Elastiske sjal er veldig behagelige og er lettere å få til å sitte godt når man ikke har all verdens erfaring. Men når babyen blir eldre og tyngre kan det "sige" litt pg.a stretchen og er ikke så behagelig lengre. På tettinntil.no ligger det instruksjoner på knytemetoder, bæretreff, bærehjelpere, brukt bæreutstyr til salgs (som oftest veldig pent brukt) + mye mye annet nyttig. Håper dette gjorde deg litt klokere!
Skogro Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2007 Takk for tipset, har vært der inne men som sagt blir jeg helt forvirret, det er jo så mye. Da kjøper jeg i allefall elastisk sjal til å begynne med
Totettitett Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Det tror jeg er lurt! Det kan være litt vanskelig i starten, og man lurer ofte på om man har knytt riktig, at barnet sitter komfortabelt og sikkert osv. selv om det er med bruksanvisning. Mange gir opp før de har prøvd skikkelig. Anbefaler å sjekke under bærehjelp/bæretreff på tettinntil, for det er mye lettere å lære knytemetoder av en person som kan det enn å bare lese på bilder de første gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå