Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 jeg har en baby på 3 mnd som bare har fått mme fra fødselen av,men de siste ukene har han spist så sinnsykt mye,og virker som han alltid vill ha mer,men ifølge hs så sa hun at han ikke skulle ha mer en 1 liter i døgnet,og sa at vi kunne begynne med grøt da..men han spytter bare ut grøten og griner på nesen,virker som han ikke liker den...men kan jeg prøve med et 4 mnd grønnsaksglass?er det noen her som begynte med middagsglass for grøt?er det en"regel" at man bør begynne med grøt først?er så fælt når han ikke blir mett..,han har aldri hatt problemer med magen eller luftsmerter... ble litt mange spm her,men takker for svar...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Jeg kan ikke svare deg på det med middagsglass. Men jeg TROR det er litt tidlig å begynne med middag.. Har du prøvd å ha litt most frukt i grøten? Prøvd flere typer grøt? Hatt litt malt/sviskemos oppi? Vet at barn kan få kanel, men jeg er ikke sikker på NÅR man kan begynne med det..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Enig med anonym her...Pröv heller flere forskjellige gröt typer...ha litt sviskepurè eller fruktpurè oppi... Vi hadde en matglad gutt som ble fullammet men krevde mer og mer mat..vi klarte likevel å holde ut til han ble 3,5 mnd og da begynte vi med litt tynn gröt... Tror å gi middagsglass til en på 3 mnd er vel tidlig for tarmene..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 ja,det var det jeg tenkte...tarmene er jo ikke ferdig utvikla for 4 mnd alder...men med frukt,mener dere slik fruktpure/desert lignende som man kjøper på butikken,eller kjøpe frukt og mose det selv?og itilfelle hvilken frukt da? HI
Mamsen og lillegutt Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Jeg ville prøvd sånne små begre med fruktmos 4mnd og hatt oppi grøten... For jeg føler at å bare gi fruktmos ikke er så mettende,hvis du skjønner? Min liker godt eple og pære. Men vet de har en med blåbær også,med tanke på hvis du er redd for hard mage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå