Gå til innhold

Forebygging av BL-plager etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet mange får problemer med bekkenløsning etter fødselen også..

Noen som vet hvordan man kan forbygge dette?

Ei jeg kjenner sa jeg måtte kjøpe meg en stram panty, for det hadde hun gjort, og hun hadde brukt den fra rett etter fødselen og en stund fremover, og hun er ikke plaget.. Er det noe i det, eller er sånn bare tull?

Høres ikke så godt ut å gå med en sånn super trang stor truse sak rett etter fødselen, men er vel ikke så godt å bli plaget med bekkenet resten av livet heller da..

Noen som har noen tips, noe de har prøvd og vet funker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå er jeg blant de som var plaget etter fødselen da, men jeg tror nok at det å bruke trange truser er tull ja! Noen bruker dette etter fødselen for at livmora skal tømmes fortere, men jeg må si at etter fødselen ville ikke jeg ha stramme truser... Har aldri hørt den teorien om BL før heller jeg...

Jeg går til fysioterapeaut, og det han sier at jeg må gjøre, er bekkenbunnsøvelser.. Jeg er veldig flink til å glemme de da, men jeg håper allikevel at jeg skal slippe BL etter denne fødselen... Går i tillegg til han 1 gang i uken, og blir knadd på :)

Skrevet

Min fysioterapaut sa at jeg etter fødselen kunne gjøre følgende:

- IKKE trene de midterste magemusklene, men fokusere på de skrå.

- Ligge på gulvet med fotsålene i gulvet, og løfte bekkenet opp og ned noen intervaller. Ikke slipp helt for hver gang, men 'brems' på vei ned, og løft opp igjen før man legger rumpa helt ned i gulvet.

- Fortsette litt med knipeøvelsene :)

Var kanskje mer, men har glemt det i farten;)

Skrevet

Jeg går til vanntrening i terapibasseng for å lindre bekkenplagene nå, og det skal forbygge at jeg fortsatt blir plaget etter fødsel sier han. :)

Skrevet

basseng har jeg også fått beskjed om, men det finnes ikke i min kommune :(

Skrevet

Har aldri hørt om trusene! Slet veldig med bl etter mitt forrige svangerskap, men har nå kommet til en fyioerapeut som har spesialisert seg på bl. Og ho kommer til å sette opp et eget treningsprogram for meg etter fødselen. Fiden jeg har gått hos henne i dette svangerskapet vet ho hvor jeg har vondt og hva slags vondt og kan derfor skreddersy et eget program til meg.. Er jo veldig forskjellig fra mennesker til mennesker hvor bl sitter hen, etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...