Gå til innhold

Angående forelsdrepenger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fars 6 uke inkludert i mors 54 uker, eller er de utenom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utenom..

Skrevet

Nei de er inkludert, altså får mor da 48 uker...

Skrevet

Som nevt over her, de er INLKUDERT! Så mor har tre uker før fødsel, 6 uker etter fødsel, deretter velger dere selv når far tar sine 6 uker. Dette blir da tilsammen 54 uker, om du har 80 % dekning. Men dere velger selv når far tar sin permisjon. ¨

Har selv valgt 54 uker, der far tar sin kvote i slutten av perm-tiden. Da tar jeg ferie samtidig, slik at vi får kost oss sammen! Du kan ikke ha perm med lønn i hans kvote-tid, men kan ta ferieuker eller perm u lønn denne perioden!

Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar!

Men når jeg søker om permisjon til min arbeidsgiver skal jeg da skrive fra f.eks 01.03.08 og telle 54 eller 48 uker fram i tid sa?? På skjemaet står det altså hvor mange uker søkes av mor:

f.o.m:

og t.o.m:

som jeg må fylle ut.....

Skrevet

Hei!

Du fyller ut startdato for permisjon og (om far ikke skal ha mer enn 6 uker) plusser du på 48. I tillegg så har du jo ferie! (viktig å tenke på for arbeidsgiver er jo interessert i å vite når du er tilbake).

Skrevet

Om dere ikke er helt sikre på når dere skal fordele permisjon trenger dere ikke fylle det ut nå...holder å gi beskjed til NAV en 2-4 uker før evt far vil ta ut permisjon. Ellers må du også huske på at om du velger 80% dekning, vil også pappaen få 80% og ikke 100% dekning som noen kanskje tror i farspermisjonen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...