Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Er fars 6 uke inkludert i mors 54 uker, eller er de utenom???
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Nei de er inkludert, altså får mor da 48 uker...
moki, har fått sin prinsesse! Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Som nevt over her, de er INLKUDERT! Så mor har tre uker før fødsel, 6 uker etter fødsel, deretter velger dere selv når far tar sine 6 uker. Dette blir da tilsammen 54 uker, om du har 80 % dekning. Men dere velger selv når far tar sin permisjon. ¨ Har selv valgt 54 uker, der far tar sin kvote i slutten av perm-tiden. Da tar jeg ferie samtidig, slik at vi får kost oss sammen! Du kan ikke ha perm med lønn i hans kvote-tid, men kan ta ferieuker eller perm u lønn denne perioden! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar! Men når jeg søker om permisjon til min arbeidsgiver skal jeg da skrive fra f.eks 01.03.08 og telle 54 eller 48 uker fram i tid sa?? På skjemaet står det altså hvor mange uker søkes av mor: f.o.m: og t.o.m: som jeg må fylle ut.....
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Hei! Du fyller ut startdato for permisjon og (om far ikke skal ha mer enn 6 uker) plusser du på 48. I tillegg så har du jo ferie! (viktig å tenke på for arbeidsgiver er jo interessert i å vite når du er tilbake).
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Om dere ikke er helt sikre på når dere skal fordele permisjon trenger dere ikke fylle det ut nå...holder å gi beskjed til NAV en 2-4 uker før evt far vil ta ut permisjon. Ellers må du også huske på at om du velger 80% dekning, vil også pappaen få 80% og ikke 100% dekning som noen kanskje tror i farspermisjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå