Gå til innhold

Noen som jobber på IKEA her?? Ang ammefri...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg aner ikke, jeg må bare si jeg er misunnelig om du jobber der.. jeg har ikea-abstinenser.. venter bare på lønn :o)

Skrevet

jeg jobber på ikea, men vet desverre ikke noe om ammefri.. :( men kan prøve å finne ut for deg?

Skrevet

Ja gjerne :P Jeg kan jo det jeg og, men hun som var min sjef er ikke det mer, og jeg føler meg så teit om å gå inn og si Hei, her er jeg, kan jeg få mer fri? :-p

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at ammefri er hjemlet i arbeidsmiljøloven slik at alle har krav på 2 timer kortere arbeidstid hver dag såfremt man ammer og evt frem til barnet er 2år

Skrevet

dette sier ikea om amming:

i forbindelse med amming har du rett til enten 1 times reduksjon i den daglige arbeidstiden eller fri minst en halvtime 2 ganger om dagen.

Skrevet

det står det ikke, sitter med personalhåndboken..

Skrevet

Hmm... Men hvis arbeidsmiljøloven sier 2 timer, er vel den ene timen der med lønn?

Skrevet

jeg vet ikke.. men det er godt mulig, syns ikea er ganske greie på dette med lønn, og flinke til å følge lover og regler..

Skrevet

Det er ikke med lønn desverre, hvorvidt du får lønn er en avtale mellom fagforening og arbeidsgiver, virker som dere har en time med lønn, den andre må du da ta uten...

Skrevet

Ja, det var det jeg tenkte også, at det høres ut som en med lønn? Det er jo supert i såfall! Ellers tror jeg at jeg dropper det gitt :P

Skrevet

§ 12-8. Ammefri

Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag.

Det er opptil arbeidsgiver om man får betalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...