Gå til innhold

Koker dere vannet til barna??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått høre både og.

Alle barn i Norge kan drikke vann rett fra springen så sant ikke annet er sagt der en bor.

Så har jeg også fått høre at alle barn under et år skal ha kokt vann.

 

Hva er riktig, og hva gjør dere?

 

Blir jo på en måte feil begge deler?

Hvis det er sant at en ikke skal koke vannet frister det ikke å gjøre det bare i tilfelle heller. Barnet bør vell vennes til bakterier på den måten også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke begynt å gi vann til jenta på 2,5 mnd. Får kun mm og tran.

Ville ha kokt det hvis jeg skulle gi henne vann.

Skrevet

Vi kokte alt vann som ble gitt til ungene (inkludert mme og grøt når de fikk det) frem til de var ca 5-6 mnd gamle, da sluttet vi med det. Mini blir 6 mnd om et par dager og vi sluttet å koke vannet til drikke og grøt for 1-2 uker siden. Har gått helt fint :-)

Skrevet

vi koker vannet...

det er fordi det KAN være bakterier i vannet, at det kommer fra vannverket eller varmtvannsbeholder her hjemme...vi vil jo ikke at disse små skal bli syke så da koker vi slik at vi er på den sikkre siden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...