Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Jeg hører om så mange som syns at det gjør så vondt å presse ut barnet. Da jeg fødte datteren min var pressriene en stor befrielse. Fødte uten smertestillende, men kjente alvorlig talt ingen smerte når barnet skulle ut. Alt før pressriene var grusomt!!! Klart det var hard arbeid å presse og jeg var dødsliten. Og når hodet stod i åpningen så var det ikke behagelig, men det var heller ikke smertefullt. Ble klippet også, men kjente heller ikke noe til hverken det eller revningen. Hvordan opplevde dere utdrivningsfasen??
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 det var vondt når hode sto i åpningen og jeg venta på neste ri,men helt overkommelig=) Pressa liksom for det meste bare på der nede, ikke direkte smertehelvett=)
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 synes det var så vondt å måtte presse barnet bak mot halebeinet, og akkurat da hodet kom ropte jeg "satan som jeg sprekker", noe både jordmor og mamma svarte "neida det går så bra så" til, nei det gjorde det ikke, sprakk til den store gullmedaljen og kjente hver rift, de sa det bare så jeg ikke skulle stoppe å presse. men denne gangen håper jeg at jordmor har vett til å holde litt igjen når hodet kommer slik at jeg ikke sprekker så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå