Gå til innhold

Akta graco logic eller maxi cosi, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde tenkt å kjøpe maxi cosi men synes akta graco lgic virker veldig solid og mange anbefaler det.Trenger gode tips!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

jeg lurte på akkurat det samme..Har hørt så mye positivt om Maxi Cosi, men dro derfor i en barneutstyrsforretning (hvor de er veldig flinke!) og spurte om akkurat dette, med forskjell osv. Maxi Cosi koster jo bobbelt så mye og derfor lurte jeg på hva grunnen var. Damen svarte at de visste hun ikke, begge

to var godkjent og blandt de beste på markedet. Det Maxi Cosi kostet uten base kostet Akta Graco MED base, og det er jo absolut best og mest lettvint med. Det hele endte med at jeg kjøpe Graco iallfall.

:)

Skrevet

Ja nå her eg også kjøpt akta graco,synes det virket best polstra og stabilt.Gir veldig god støtte til nyfødte og det kan justeres på mange måter!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har maxi cosi, grunnen er vel kanskje at jeg er påvirket av mange som har det og er så fornøyd. Men synes akta graco er så klumpete på en måte...

Men med tanke på prisen så er nok maxi cosi vel dyr...

Skrevet

Hvor mye koster Akta graco her i Norge? Vi kjøpte i Sverige og betalte ca 1600,- inkludert trille til å klikke setet på. Synes dette setet virket like bra som maxi cosi.

Skrevet

Helt enig. Og synes ikke det er klumpete i det hele tatt.. Det virker bare mer polstret og "kraftig" enn maxicosi sånn når man ser på det iallfall..

Skrevet

Har kjøpt Maxicosi både fordi jeg er lett påvirkelig når det gjelder best i test til nurket... pluss med tanke på å bære setet virket det lettest, og lettest å håndtere.

Skrevet

Vi kjøpte nettopp Akta Graco med base for 1500 kr til sammen. Kjempebillig, på romjulssalg =) Spurte om det var noen tungtveiende grunner til å kjøpe noe annet. (Det stod mellom maxi cosi, graco eller izi sleep) Siden izi sleep ikke har kommet med base ennå, utelukket vi den, maxi cosi ble jo dobbelt så dyr og fikk beskjed om at graco var veldig lik i bruk og sikkerhet. Så da var det vel egentlig ikke noe å lure på. Syns det virker som et veldig solid sete og enkelt å bruke, veldig oversiktlig bruks anv. og super enkelt å feste basen i bilen. Så jeg gleder meg allerede til å bruke det, og anbefaler dette hvis du finner et godt tilbud såklart.

• 2 uker senere...
Skrevet

har kjøpt akta graco..men syns det setet ser så bratt ut for ein liten nyfødt baby...!???

Skrevet

Her hjemme koster Akta Graco sete med base 1699,-, og det er det billigste jeg har sett i Norge. Vi dro også til sverige og kjøpte Vårt Akta Graco sete med base og trille for å feste setet på, Betalte 2100,- i svenske vi da. Kjøpte dere med base? Og fikk alt for 1600,-? Det var i tilfelle billig!

Vi hadde egentlig bestemt oss for Maxi cosi, men siden de ikke hadde noen farger vi likte, spurte jeg om han anbefalte noen andre.Og da introduserte han Akta Graco, som kosta det samme MED base som Maxi cosi kosta UTEN, og siden de hadde en farge vi likte så ble det et enkelt valg. Det var meget liten vektforskjell på de to stolene. Jeg syns også Akta Garco virket klumpete, men da selgeren i tillegg sa at den hadde 5-punkts sele og Maxi cosi bare hadde 3-punkts så var det ingen tvil. :-) Også så ålreit med denne trilla da, som man kan klikke setet rett nedpå om man bare skal en snartur inn i butikken eller noe sånt!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Vi kjøpte sete med base og trille, til 1999,- svenske, dvs ca 1600 norske kroner. Så ja det var billig

Skrevet

Du kan stille basen slik at den ikke blir så bratt. Er egnet også for nye biler som ofte har bratte seter, da kan du skru på basen sånn at stolen kommer i bedre stilling. Det du må passe på er at er i for mye liggestilling. Det er en indikator på siden av stolen som er en pekepinn:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei

hvor i sverige kjøpte du acto craco setet med trille til ca 1600 nok?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...