Gjest Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 hvor mange timer studerte dere hver dag, og hva studerte dere? er det generellt slik på høyskoler at man MÅ studere mer enn 8 timer dagen (inkl forelesninger) for å få gode karakterer? eller er det mulig å kombinere med barn og ekstrajobb? jeg skal studere øk&adm da...
Puncky med nr tre i magen Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Hei. Jeg går på allmennlærerutdanningen nå, og har to små barn. Jeg jobber ikke ved siden av, men så har jeg vært alene med mine små poder i ett halvt år. Nå har mannen min fått ny jobb, så nå blir det andre boller ) Jeg vet noen ballanserer jobb ved siden av, men det hadde ikke jeg fått til. Lærerutdanningen er ikke så lett som enkelte skal ha det til nemlig. Jeg har akkurat hatt min første eksamen, så jeg kan ikke svare på karakternivå, men mener jeg gjør godt. Tror på gode eksamensresultater. Mine dager er nesten fulle. Vi har timer fra ni til tre, også sitter jeg to timer på kvelden. Men jeg pendler i nesten tre timer om dagen da, så det går bort litt tid til det. Jeg ønsker deg lykke til, dette klarer du. Det er moro og noe å være stolt av. Jeg ville nok ikke lagt opp til så mye jobb annet enn i feriene og en helg innimellom. Det blir nok annet å gjøre.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 Ok, tusen takk for svar=) er en del mindre forelesninger på det jeg skal ta da, tror det er ca 15 timer forelesninger i uken...
RockMyWorld Skrevet 10. desember 2007 #4 Skrevet 10. desember 2007 Jeg studerte 3 år på høyskole, men innen helsefag. Vi hadde en del obligatorisk undervisning og masse gruppearbeid, i tillegg til lange praksisperioder. Hver uke var forskjellig, så det var derfor vanskelig å ha faste timer på en jobb, utenom kveldstid og helger da. Men jobbet ved siden av studier, i klesbutikk når jeg hadde mulighet til det. Følte jeg hadde mye "fri" egentlig, og det var vel bare før oppgave innlevering og eksamener at jeg hadde 8 timers skoledager. Får mye igjen for å gå på forelesninger og "følge med", da blir det mindre behov for å lese på kveldstid. Det er MIN erfaring.! Tror det varierer veldig fra utdanning til utdanning. Aner ikke hvordan øk&ad fungerer....
Puncky med nr tre i magen Skrevet 10. desember 2007 #5 Skrevet 10. desember 2007 Da bør det være mulig å jobbe ved siden av. Jeg har rundt 25-30 timer. Ingenting er obligatorisk, men jeg prøver å få med meg alt, det får jeg igjen for i form av lesing. Jeg må likevel lese endel ved siden av, men jeg aner ingenting om øk&ad.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #6 Skrevet 10. desember 2007 Ok, takk for svar=) Hvis du mener at det bare er før innleveringer og eksamen at man trenger 8t-dag så er det jo strålende=) har tenkt å bruke 8 timer dagen uansett, kan like godt gjøre det når sambo og Anniken ikke er hjemme uansett=) jeg skal nemlig ha superkarakterer=) Og jobb blir vel helst en kveld i uken + lørdager eller søndager...=)
RockMyWorld Skrevet 10. desember 2007 #7 Skrevet 10. desember 2007 Sånn var det i alle fall for meg....men det er klart at man er forskjellig og utdanningene er ulike, og krever ulikt!!!! Men dette kommer du til å klare, spennenede å studere...savner det litt....
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #8 Skrevet 10. desember 2007 Ja jeg gleder meg jeg=) men må først ta allmenn påbygg da. men det skal jeg ta hjemmefra til høsten igjen=) greit å slippe å gå på skolen for akkurat det... tar det over nett istedenfor... Men høyskole må jeg nok ta på skolen, siden det er litt vanskeligere...=)
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 10. desember 2007 #9 Skrevet 10. desember 2007 Eg tar internasjonal markedsføring full tid og har to barn. Eg jobbar ikkje fast vedsida men eg har nokon tupperware demoar når eg syns det passar, mannen min jobbar fullt. Starta i høst så eg kan ikkje sei noko om karakterane men eg får ein grunnleggans økad og eg har følt i høst at det er matta som har tatt masse tid. Eg har ikkje hatt 8timars dag men eg er på alle forelesningar med mindre det er sjuke ungar. Eg må prøve å ta meg litt i nakken etter jol og lesa litt meire fast og ikkje skippertak, det tar på...... Har hatt ein eksamen og skal ha nr 2 i morgo. Me har da vert ein liten gjeng som har sitte og diskutert oppgåver og ting me meiner er viktig. Er like nytting det som å lesa sjav heile tida, få litt innput fra andre og andres meiningar. Lykke til det går så bra så!!
MammaTil2 Skrevet 10. desember 2007 #10 Skrevet 10. desember 2007 Jeg tok et år på øk/adm med bare 15t undervisning i uka. Ble med i en liten gruppe som møtte på skolen klokka 8 og jobbet der til kl 15 hver dag. Leste ikke noe særlig ellers, og klarte meg kjempebra! Dette var det 4. skoleåret mitt på høyskolen, så jeg hadde jo jobbinga inne. Må kanskje slite litt mer hvis det er en stund siden du har gått på skole, men det skal ikke være noe problem å få til det der. Bare vær litt kynisk og få til en god jobbegruppe som du kan sitte sammen med, og bruk lærerne også utenom undervisning.
Gjest Skrevet 10. desember 2007 #11 Skrevet 10. desember 2007 takk for svar=) dette ser jo virkelig lovende ut=)
~sjiraff~ Skrevet 10. desember 2007 #12 Skrevet 10. desember 2007 Det kommer ann på hva du skal studere. Øk. ad. er ikke så ille. Mye der som kan leses på kort tid. Kommer forøvrig ann på hva du mener med gode karakteer også. Jeg har en E en stryk, og ellers er resten jevnt fordelt på B og C. Det første halvannet året jobbet jeg 40 % ved siden av (dagtid) og siden januar har jeg jobbet 60 % ved siden av (dagtid). Er ikke spes. flink til å studere utenom forelesninger og skippertak før eksamen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå