Kariannekva Skrevet 10. desember 2007 #1 Skrevet 10. desember 2007 Har akkurat vært på kontroll hos legen og hun sjekket meg og det viste seg at jeg har helt flat livmorhals og 1,5 cm åpning. Har ingen vonde kynnere (nesten ikke kynnere i det hele tatt) men litt vondt i skjeden av og til. Noen andre som har fått vite av legen at de har åpning, hvor lang tid tok det før fødselen var i gang? Dette er mitt andre barn og med nr 1 hadde jeg 1 cm åpning etter å hatt regelmessige rier i nesten 20 timer. Synes det er rart at det går an å ha åpning men ikke rier...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2007 #2 Skrevet 10. desember 2007 Legen min sjekker åpning under legetimene (USA) og fikk for en halv uke siden vite at jeg hadde 2 cm åpning. Da var jeg i uke 37. Har ikke hatt kynnere selv heller, men litt trykk i skjeden av og til. Vet ikke hvor lang tid det vil ta før fødselen er igang, det er vel litt individuelt. Men det er et godt tegn da det viser at kroppen er iferd med å forberede seg til fødselen, og det vil kanskje være mindre risiko for å gå over tiden og kanskje måtte bli satt igang.
Mortil3nydeligejenter Skrevet 10. desember 2007 #3 Skrevet 10. desember 2007 I går kveld hadde jeg kynnere ganske mange etterhverandre fra kl 1800 og varte til vi la oss kl 0000. Våknet kl 0200, da hadde jeg regelmessige rier som varte i ca 50 sek i ca 3 min mellomrom. Reiste inn på sykehuset kl 0630 fikk vite at barnet lå langt oppe og kun 1 cm åpning. Etter ca 3 timer på sykehuset, var det 2cm åpning. Ble sendt hjem og fikk beskjed om å komme tilbake når riene var skikkelig vonde med ca 1 min mellomrom. Sitter ennå hjemme å venter på disse!!! Er rett og slett frustrert for nå ha det dabbet av litt. Jordmor kunne ikke love om barnet kom i kveld eller imorgen. Så vi får se. Er 7 dager over termin og ser ingen ende på dette akkurat for øyeblikket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå